Thursday, February 5, 2009

Alhamdulillah.. Segala Puji Bagi MU..

Assalammualaikum...
Ade berita gembira...!!!! ske sgt2.. tara... tgk la ape d bwh tu??? ;)


test kali ke-3


Week 5

pregnancy cartoon
btol la cartoon ni.. mgu yg sama.. perbuatan yg sama aku buat hehehe.. sbbnye......


apekah maksudnya pd dua gambo kat atas... ermmmm cuba teka?? Apepon Alhamdulillah.. Subhanallah.. DIA YG MAHA AGUNG... dalam sekelip mata DIA ambil.. dgn sekelip mata jua DIA memberi kembali.. amin YA ALLAH aku bersyukur atas segala nikmat yg KAU berikan pd ku dan suami.. syukur sgt.. :) setiap yg berlaku ada hikmahnye.. tu kata2 yg slalu kita ungkapkn bila berlaku sebarang musibah.. :) dan skrg inilah hikmahnya.. aku n hubby terlalu gembira.. tp pada masa yg sama takut.. bukn ape.. takut n terkenangkn peristiwa.. aku turun darah pada 30 Disember 2008.. lepas tu aku keguguran 31 Disember 2008.. pada mlm tahun baru tu jugak la aku d cuci oleh doktor.. pengalaman d cuci dalam keadaan sedar amat2 aku trauma n terkenang2 smp sekarang.. :( tp aku kuatkn ati jugak utk berusaha utk memanjangkn lagi salasilah kami.. dgn zuriat Zulkifli & Roshda... Insya Allah.. doakan kami ye.. kali ni d berikan rezki..:)

mcm ane ek nak mulakan crita serba skit.. ermmm.. sejak keguguran aku x period, dh lewat dlm 5 ari, tp aku diamkn je.. sbb aku riso n masih lagi takut dgn pengalaman lepas... kecewa, takut, sedey seme ade.. tp aku try kuatkn ati n redha yg blm lagi smp rezki kami.. dlm mgu aku lewat tu aku terpk.. aku d berikn lagi rezki kali ke-2 ke?? tp aku diam je.. aku x bg tau hubby sbb aku x nak bg dia harapan.. aku kesian kat dia.. takut dia terlalu excited.. smp 1 masa aku rasa pening2 bila ptg mcm prgnt yg pertama.. pastu letih.. ermmm x leh jd ni.. aku kena gak buat test sndiri tanpa pengetahuan hubby, bukn rahsiakn n ketepikn syg.. tp takut mengecewakn org lagi.. :( de 1 aritu, aku blk keje singgah guardian bli prgntcy test.. aku buat senyap2 tp hubby mcm dpt tau.. hehehe.. suamikn.. pastu aku buat test senyap2 haaa!!!! +VE aku ske sgt campo riso.. ske sbb aku kami d beri peluang n rezki dlm jangka masa yg singkat.. riso sbb aku baru lagi dlm sebln n mmg kena jaga btol2 kalo x nak berlaku kejadian yg lepas..

At last, x lama mane pon aku nak sembunyikn kat hubby ku.. hehehe dia tanye ape buat tu.. pastu aku kata try tgk kat toilt.. jeng..jeng..jeng.. pastu dia dh sengih.. "ade org ke?" senyum lebar sgt.. hehehe aku diam je heheh x leh nak kata pe.. heheh ske tp xleh nak bg reaksi.. sorry syg... pastu hubby kata patut la pening2 je lately..pastu dia kata lagi.. "ok, pasni jaga diri bebaik, jgn lasak2 lagi ye.. blaja dr pe yg dh jd.. jgn jd lagi mcm dlu tau syg... " aku diam je senyum.. Insyallah syg.. ayg x kan kecewakn abg lagi.... ayg akan kendung bb abg ni bebaik.. ;p

aku x bgtau pon sesape, aku ckp ngan hubby senyap2 dlu tau.. aku x sedia lagi nak bgtau sesape.. aku takut kecewakn org lagi.. aku tau, seme org tgu cucu sulung kelahiran Pn. Faridah n En. Alias :) aku janji pd diri sndiri aku akan cuba jaga org kat dlm ni bebaik.. doakn ye...

9hb pagi tu aku dselsema trok.. pastu x leh tahan dh.. aku g jpe dpc pastu aku cite kat dia skali pasal aku lmbt period sbb aku takut if prgnt btol2, nanti x leh mkn ubat sebrgn..(masa ni aku x bape confident 1st test aritu hehehe wpon mmg 99% tepatkn ;p takut... ) pastu doc soh scan prot tp x nmpk lag.. awl lagi.. pastu doc sohbuat urine test.. yup +VE ade 2 line tp 2nd tu kabur.. so, doc bg acid folic mcm yg 1st dlu la.. pastu dia pesan lagi 2 mgu dtg blk cek n scan sbb skrg awl lagi.. tu x nmpk bila scan td..ok tu kira 2nd test la kn..

3rd test.. aku buat lagi selang 4 ari jpe doc.. hahaha aku mcm x caye aku prgnt n ade sesuatu dlm perot.. ;p sbb aku br lepas lalui detik2 getir ecehh.. aku buat lagi.. resultnye????
jeng3.. ............................... +VE.... hehehe alhamdulillah...yela, korg kalo kat tmpt aku mesti akan jd mcm aku huhuu.. 1st x nak kecewakn seme org.. 2nd aku riso tahap ketahanan bdn aku yg baru je nak kuat ni.. 3rd aku takut berulang lagi huhuhu doakan tau aku... so tgu la dlm 3 mgu lagi aku nak g cek lagi.. skrg ni aku sgt la berhati2 atas pesanan kwn2.. at last, aku bgtau gak kat mak sbb nak mintak nasihat dia.. aku bgtau kwn2 rapat gak nak mintak pndgn dorg.. kalo aku senyap2 apepon aku x tau nanti.. huhuhu so seme org soh aku dok diam2 jgn aktif sgt.. masey seme2 syg kat korg.. cite ni x seme org tau lagi.. sbb lom ready.. sedara2 pon x tau..

Doakn tau.. mintak jasa baik rakan2... :) teringin nak de baby mcm azie, ctut.. n kwn2 lain yg aku tgk2 blog dorg.. ase seronoknye tgu kelahiran darah daging.. lagi2 la anak sulung... :) moga aku n hubby di beri rezki kali ni.. amin...

5 comments:

~mIsS_p00h~ said...

Weeee~ ;)

i'm s0 happy 4 u!!! make sure kali ni k0 jg betul2 ngah~ aku nk jd makcu ok! ahaha...

take care tau!!~ :)

roshda said...

tq ucu...
ni detik2 n saat2 yg mengerunkn.. sbbnye dh de sejarah kn huhu.. kena sgt2 jaga.. doakn ye.. insylh de rezki leh jd makcu.. ;p

azieaz said...

Conrates again yeee....jg diri baik2 ye roshda bushukkk..aku pon da xtau nak kate per..da byk sgt bebel kt ko ni..hahahha...take ke ler yerr...=)..aku tumpang gumbiree!!

roshda said...

masey azie yg chomel n bb dlm perot tu yg noty hehehe.. noty sbb ske main tutup muka ekekeke... malu kekonon mcm mommy dia le tu ;p

masey gak atas seme nasihat ko... iye aku ikut.. doakn aku ye.. nak gak de gerak2 dlm prot huhuhu.. ni lemak je gerak2.. ;p

Cikmin said...

salam roshda..tahniah..cikmin doakan kamu selamat melahirkan...walaupun cikmin x pernah alami keguguran selama jadi ibu tu..tapi cikmin dpt rasa kesakitan kamu ketika tu..berdoa byk2 ye...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...