Thursday, February 12, 2009

UPT kali ke-4

td aku br je blk dr klinik.. entry sblm ni aku de cite aku g klinik mgu lepas kat klinik seksyen 9, shah alam kn.. pastu aku buat lgi UPT sndiri kat umah.. kira kali ke-3 la.. ni aku cek lagi td kat klinik.. tp klinik lain lak.. so ni kira kali ke-4..klinik tu merangkap klinik kwn aku.. dia doktor kat ctu.. asalnye nak amik product organic ngan dia de customer aku order.. pastu alang2 aku kata ngan dia.. leh x cek aku lagi skali sbb aku masih dlm keadaan agak x yakin aku prgnt huhuhu.. sian aku weh.. bakal ibu yg masih trauma dgn kjadian yg lepas :(
Ikutkn, doc yg kat sek 9, aritu aku g cek dia soh dtg mgu dpn nak scan sbb aritu scan x nmpk lagi masih awl.. so aku ni jenis x saba n riso.. aku sgt excited if d kurniakan rezki kali ke-2 ni.. tp pd masa yg sama sgt2 takut n sgt2 berjaga2 smp nak buat n mkn ape2 pon aku takut.. aku n hubby sgt2 jaga smp aku x tau dh mcm ane.. pastu aku sgt byk survey kat internet web2 pasal prgnt.. pastu bca bku2.. bak kata org x nak pisang berbuah 2 kali..
ni skit dialog aku ngan doc td.. yg kwn aku tu.. dai Dr. Radziah.. kenal sbb dia perkenalkn aku organic product.. n secara x lgsung mende ni jd side income aku.. alhmdlh.. n alhmdlh gak customer aku makin ramai (nyelit lak promote). Dr. Radziah ni.. tok guru aku yg bertgjwb skolah kn aku n slalu aja aku tusiyen pasal2 organic n organic lifestyle.. (nak tau detail cntct mee.. hahah ecehhh ) ok2 ni cite nye...
12 Feb - kol 3 pm
tgu d pgl doc sbb klinik ni slalu ramai smp kena amik num ala2 bank.. sblm dtg aku msg doc dlu ramai ke tak.. x lama tu aku nye num naik.. masuk2 je aku sengih2 kat doc heheh
Aku : Assalammualaikum!!! saya sakit.. tlg cek... (sambil sengih2..dh mcm ziarah umah org lak.. aku ni)
Dr. : haaa. pe cite? nak ape? saya x nak bli brg....
ceh.. loyar buruk plak minah ni.. doc ni kalo aku x kenal dia doc mmg aku x rasa dia doc pon muahahha
Dr. : haaa.. nak ape? nak buat UPT ke? (ade ke dia tanye aku mcm tu.. sape doc ni) nah amik bekas .. g blkg pastu bg doc blk..
aku dh msg dia smlm, bgtau nak amik product n nak buat check up- sbb rasa mcm de org dlm perot..aku pon terhegeh2 la g toilet.. slalu kn UPT ni nurse yg buatkn n just bg result kat doc je kn.. ni mugkin dia kwn aku, so dia buat sndiri..
Aku : Doc, saya riso la.. trauma masa kena cuci idup2 saya takut ar.. mcm ane ek..? (aku tanye agak blur2)
Doc : jgn riso la.. jgn stress sgt.. jaga diri bebaik.. jgm lompat tgi2 sgt.. (perli la tu.. sambil sengih2 kat aku , sambil tu dia buat UPT)
Aku : perli x abis ar doc ni.. ye la.. saya x buat lagi la.. pasni x yah buat biz dok umah mengangkang hahahaha.. (aku pulangkn paku buah keras)
Doc : ehhh!! org malas mmg slalu ckp mcm tu.. alasan byk.. tp nak duit.. (fuhhh... amik ko tok guru dh fire ) , haaa... btol positif.. tp masih awl n sya x leh jangka bape mgu ni.. sbb x tau bila ovalusion berlaku (aku xtau la btol ke x eja, dlm kata lain persenyawaan) sbbnye lepas gugur tu x period kn... so dtg lagi.. kita dating lagi sebulan,doc scan tgk org dlm perot tu.. n leh tau bape mgu..
Aku : baiklah doc.. saya menurut perintah (aku saje je ala2 mcm akur, sbb x nak dia bebel2 lagi..)
tu la skit adengan dialog aku ngan Dr. Radziah.. yg best.. umo dh byk tp sempoi..maintain cun.. pastu aku x leh bla.. tetiba dia dh tutup buku record aku, x tulis ape2.. aku sound la dia.. "doc, x nak bg saya vitamin ke ape?" dia leh jwb "ooo.. lupa lak.." adehhh.. tu la masalhnye bila jpe kwn sndiri.. aku x lama pon sbb ramai lagi patient kat lua..
so tu la citenye.. aku seorg bakal ibu yg masih dlm keadaan risau.. n sgt takut pd org yg dlm perot yg bru nak jd ni.. slagi aku x nmpk sndiri dr scan.. aku x kn yakin, n slagi x lepas dr trimester pertama aku akan terus d belengu kerisauan huhuhu.. doakan ye...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...