Thursday, January 1, 2009

Pendarahan...

smlm... dlm pkul 9 pagi.. aku g toilet kat opis..aku terkejut tgk de drah kat panties.. huh?? knape ni?? ikutkn perkiraan aku amsuk 5 mgu kandungan dlm perot ni... tp nape bleeding ni.. :( aku dh resah sgt.. aku termenung jap.. tp aku buat mcm bese je.. dlm ati dh pk mcm2.. hubby aku de kat umah cuti smgu sbb kilang shut down.. economi problm terok kn skrg.. dorg d kerah cuti smgu.. aku berkira2 nak bg tau dia ke tak.. aku diam je lagi..

dlm pkul 10 lbh aku dh x leh tahan.. aku cek de lagi darah.. aku msg hubby aku.. dia ajak g cek n risau.. tghari aku blk sbb aku ase x sedap ati n sedey.. aku takut jd ape2 kat kandungan aku.. ni 1st bb n aku xde experience.. smp je umah aku jd sedey huhuhu aku takut.. hubby aku dtg tenag kn aku dia kata xde ape2 ni huhuh dia pluk n tenang kn aku.. aku nangis sbb takut n riso.. :( hubby aku pjuk n tenangkn aku aku dh cool skit.. dia hanta aku g opis blk.. x lama lepas tu aku rasa lain n aku cek ade darah lagi agak byk dr td.. aduh.. ape ni.. lain dr darah period.. hubby aku dh smp umah, bila aku msg je dia trus ajak g klinik cek..

aku g klinik rohana sbb doc perempuan... doc yg member aku tu dr. radziah dia duty kat usj arini so aku x dpt nak g cek kat dia.. dia pon riso bila aku bgtau aku bleding.. dia suruh aku cepat g cek.. masa cek doc scan perot tp x nmpk jelas.. yela baru lagi kn 5 mgu.. pastu akul ak x tau td g buang air huhuhu doc br bgtau sblm scan jgn buang air bia pnuh supaya masa scan leh nmpk bb huhuh mane la aku tau x penah de org dlm perot.. pastu doc cek seme2 n dia tunjuk la pe de dlm perot aku n bg aku ubat kuatkn rahim dia takut rahim aku x kuat.. so sabtu ni aku kena cek blk.. either bb aku ok or x sbb skrg dia kata kalo buat ujian urine pon +ve.. aku dh ase sedey masa tu.. if xde rezki aku kena redha huhuhu...

mlm aku ase lemah sgt.. kdg2 rasa menyucuk2 kat perot.. mcm ni ke org dlm pantang.. darah ade je.. hubby aku saba melayan n pujuk aku.. alhamdlh aku leh trima if ape2 je bakal jd.. dia kata.. kalo de rezki kita, ade la.. kalo xde x pe.. mungkin ni bukn rezki kita huhuhuh sedey tau masa tu.. aku kesian kat dia sbb dia excited sgt nak baby :( mlm dr. radziah n suami dia dtg umah hanta product organic yg customer aku pesan.. 1st time dorg dtg umah yg kosong huhu.. n dorg byk la bg nasihat..

so arini aku rehat je kat umah bdn mmg sgt2 lemah.. aku ase mcm dlm pantang.. hubby aku siap sarungkn stokin.. aku ase terharu sgt.. dia tanye nak mkn ape seme2.. aku ase sedey sbb aku x dpt masakn n jaga dia huhuhu.. sory syg.. ayg x sihat :( dia g blikn biskut la buah la.. sbb akux selera mkn..sian sgt kat dia.. aku rasa serba slh..

td aku x leh dok diam aku g basuh bju skit guna tgn n mandi lepas tu je bdn aku mengigil 1 bdn huhuhu gile btol.. aku ase mak aku penah cite.. ni ala2 bentan.. sbb main air masa pantang.. aku ni mmg ase dh mcm dlm pantang.. gile ase 1 bdn sejuk nak mampus.. smp aku terlelap.. bgn je aku ase pening sgt.. ni dh ok skit... tu la degil.. aku x tau huhuhu sbb aku rimas baraing je.. :( aku ase ni dugaan selepas beberapa bln kawen.. huhuh aku harap aku kuat.. n bersyukur sgt de suami yg jaga aku dgn baik.. n kwn2 yg slalu bg sokongan :) doakan aku ye.. dh rasa sakit ni... nak kena baring kot.. :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...