Wednesday, January 21, 2009

Hari Pertama Kerja Di Tahun 2009

12 Januari bersamaan Isnin.. aku baru nak mulakan keje d tahun baru setelah seminggu cuti sakit.. lambat btol rasa aura tahun baru hahahha xpe2 bg aku pluang plzzz.. ;p sian aku.. mlm tahun baru ade kat labour room huhuhu.. ngeri x mo ingt dh.. doakn aku ye d tahun ni d beri peluang lagi utk dpt cahaya mata.. seronok tgk kwn2 yg bakal sambut cahaya mata thn ni.. suhaida n azie kwn baik aku dedua tu.. dorg dpt 1st bb thn ni.. best3 aku doakn korg dpt bb yg sihat n comel mcm makcik dia ni hahaha pasan3 pastu ctut kwn aku gak dh nak masuk ke-2.. cayalah.. murah reski korg...

sblm ni aku masuk keje kol 7.30am blk 4.30pm kira nak g awl blk awl la leh prepare nak masak utk suami la kn.. azam baru isteri hahahah.. tp lama2 aku ase aku lmbt lak.. kdg2 lmbt la 2-3 minit tp punch merah la.. kalo dlu pakai punch crd leh la mintak kwn2 kn.. ni pakai jari beb.. mcm ane.. so aku tuka la thn 2009 ni masuk kol 8.00 am blk 5.00pm mcm asal sblm kawen.. tp alhmdulillah aku dh tuka.. x ku sangka jln jem gile.. dlu aku leh pecut la.. bwk dlm 20 minit smp opis.. skrg jgn harap.. huhuh yela dlu cuti skolahkn.. jlnx jem.. ari 1st keje aku ase mak ikh gilo la...!!! alhamdulillah aku dh tuka masa.. skrg plg lewat aku kena kua kol 7.15am tu pon kalo x sangkut smp opis kol 7.50 am gile btol.. dlu dok umah mak sng je tau. 10 minit je.. kdg2 x smp pon huhuu.. dugaan.. perubahan cara idup.. bukn perubahan hormon je weh... miahahhaha
pasal blk jgn cite ar.. kalo kedekut xn ak kua duit nak lalu jln bwh kompem ase mcm dada sesak sbb jem hahahah so aku malas nak pening2 sakit dada, aku pon jln ikut tol rm1.40.. x pe la baya pon asal aku cpt smp.. trus je.. mane x nye jln org nk blk puncak alam ctu je la jlnnye n nak g kg. melayu subg.. nak cpt lalu je la tol.. huhuhu

ni lbh kurg kol 7.15 am kua umah.. kt jmbatan ni la aku terkujat pd ari pertama keje thn 2009.. gile btol.. kalo smp atas jmbtn ni lbh kol 7.30 aku ase smp opis merah la gamaknye report kedtgn aku huhuhu
kalo masa cuti skolah.. aku leh pecut 130 beb kat jmbtn ni.. ni bukn kata 130.. 30 pon aku ase.. dh syukur hahahaha.. tensen..

aku masuk keje je trus kena g lawatan ke Maj. Perbandaran Subg Jaya.. seme PTM n PPTM kena g sbb nak tgk dorg nye TMS.. skrg ni MBSA nak buat sigle sign on.. nak buat open sources la.. lepas datuk bandar bising2 baru nak buat.. dr dlu dh aku nye bos bahagian dh usulkn tp big boss buat x port.. bese la gov 1 sikap yg susah nak d buang.. org atas susah nak trima pndpt org bwh.. tp dlm x sedar 1 masa nanti mende tu akan btol n akan jd penting.. tp seme tu tanpa sedar seme tu penah d bincgkn n d utarakn oleh org bwh.. bila org paling atas2 dh bising baru terkedek2 nak buat.. errmmm ntah la.. susah nak tuka keadaan tu.. yg atas susah nak menundukn kepala ke bwh.. mendongak je.. huh... Esoknye lak ke Maj. Bandaraya Petaling Jaya..dr dedua tu aku plg ske sistem MPSJ sbb nmpk kemas n sng.. tp bygkn la dorgnye kajian 3 thn.. tu baru kajian.. pastu kos mau mkn cecah 16 juta.. tp tu keseluruhan.. slalunye sistem ni kekangan dia adalah budget.. bila budget xde.. lenyap seme angan2 pdahal pd perigkat R & D dh sukses.. ermmm.. pastu ape2pon main peranan org atas.. if x push xde la.. if x dpt sokongan xde la.. mcm aku ni klas org bwh2 ape de kuasa.. bak kata lain "lu sapa nak ckp byk?" huhuhu itu la rencahnye keje gov ni slalunye la.. wah dh mcm ahli parlimen aku ni hahahah lg 1 yg best masa lawat MPSJ jumpe lak senior aku.. keje dia sama ngan keje aku kuang2 ok la ape2 sng aku nak tanye n blaja dr dia..
tp yg aku sndiri x leh bla.. aku br keje ni sehari pd tahun 2009 ni, ngan keje melambak ni.. hubby aku ak soh mintak cuti ari Jumaat sbb nak blk Ganu kiter.. blk ngundi hahahha.. adehh aku ase serba salah pd keje ;p tp dga2 n tgk2 dr berita hebat gile pesta mengundi kat Terengganu.. aku pon sibuk2 gak nak balik ni hahahha.. hubby aku lagi la.. internet, x lain x bukn search pasal isu undi.. aku lak terjebak ase kekobar nak blk ngundi hahaha.. mak mertua n bapak mertua aku pon dh semgt kat sana.. saje la tu nak jek kitrg hahahaha.. wpon akun i bukn org Terengganu aku nak semak gak.. meriah weh kalo ngundi kat trgnu.. lagi2 la.. kat ctu je seme pihak tertumpu.. tp dh tau kn sape menang.. hehehehe.. bulan penuh di siang ari.. ;p nanti aku up gambo2 n cite2 suasana kat ganu ek.. aku ase dh mcm kat negara jiran pon de.. tp bukn la pasal kekecohan tp d sbbkn bendera2 n polis2 yg byk sgt2.. tp seme aman.. cuma keadaan tu ase x penah nmpk la kat cni.. tguuuuu....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...