Thursday, January 29, 2009

Balik Terengganu.. menemani si dia mengundi..

Pada 15 Januari 2009 (Jumaat) aku dia arahkan oleh hubby amik cuti... ini adalah arahan .. kalo x nanti derhaka hahaha ceh.. pdhal masa tu baru je isnin tu masuk keje lepas cuti sakit smgu.. berat ati nak mintak cuti nih.. tp blasah la try je... alhmdlh bos approved so ape lagi.. mulakan xtvt balik kg... ari kamis.. lepas blk keje aku siap basuh bju n jemur seme2.. dlm kol 9 lepas siap masak n mkn.. so kemas2 la nak blk ganu... sejak kawen ni aku ase tiap bln blk ganu huhuhu... masa ni aku mmg ngantok gilers.. hubby aku x keje masa ni.. so dia dh lepak2 sian tu.. so aku abaikn la dia bwk kete sesorg aku layan zzzZZzzz... memula nak teman la tp kalah gak.. yela penat kn keje kat opis td..

Kali ni mmg lajuzz gilerzz hubby aku bwk.. 5 jam je dh smp.. mak aikh.. memula aku tersedar bape kali sbb aku ase ni naik kete ke naik kapal terbg? laju semacam... tp d sbbkn mamai kn.. aku dok layang la.. tp dkt2 nak smp tu aku dh terjaga sbb byk giler roadblock mula de kerteh kalo x silap.. yg plg ampeh.. polis bape jengkal dr aku.. br hubby aku kejut pakai seat belt.. ceh!!! sib bek sempat menyelitkn gak.. adehh.. seriau aku.. mmg byk giler polis.. kitrg dh la mmg jenis rimas pakai seat belt ni.. ;p lepas dr tu aku tdo2 ayam je sbb byk sgt kena tahan polis.. mmg happening ni aku ase mengundi kat ganu kali ni.. yela, kat ctu je ngundi seme org tertumpu n kempen kat ctu..

Lbh kurg kol 2 pagi la mcm tu kitrg alhamdulillah smp masuk ke Terengganu.. tp masa tu kn.. aku ase kat trganu mc baru kol 8 mlm.. gilersss ramai lagi org kat tepi2 jln.. markas penuh x leh nak kata ar.. pastu bendera mak aikh.. aku terus ilang ngantok kagum btol... aku n hubby pon buat la xtvt meronda sekeliling kuala terengganu.. best lak aku tgk.. heheh bukn sng tau nak tgk mcm ni.. mmg aku terkesima la.. ecehh... sana cni org... jln penuh.. pastu polis tiap simpang ade.. mmg dtugaskn jaga, katanye takut rusuhan.. uikshhh nak kata mcm kat negara jiran pon ade beb.. smp je umah mertua aku.. mak mertua aku bgn.. pastu ayah mertua aku pon br blk dr denga kempem.. caya lah aboh!!! hehehe.. crita2 punya crita.. dlm kol 3 lbh gak bru tdo.. penat2..

abgku.. br blk solat jumaat.. khusyuk bca risalah kempen... fenomena bese.. kalo ngundi..

yang buat aku tertarik loghat yg d gunakan.. hehehe penat gak aku nak paham memula.. kena bca 2,3x..

Dalam pkul 3 ptg.. aku n hubby plan nak round2 bandar lagi.. nak tgk kemeriahan berkempen.. skenye jln2.. aku n hubby mmg kuat jln kalo blk trgnu ni.. sbb kat cni mmg byk tempat2 best n umah lak dkt2 bandar.. mmg la layannn... pastu nak shopping pon mmg sng.. dekat je... tp d sebabkan blk tgh bln so dok diam je la ye.. xde nak bli2 tdung ke.. batik ke.. hehehe beli kropok lekor je utk mak kat shah alam.. ni tgk keadaan siang lak.. wahh.. lagi meriah.. g jln2 kat perkampungan cina.. pusing2.. syiok.. siap de perkampungan ikut parti n negeri.. kata mertua aku dr 3hb lagi dorg dh dtg berkempen mak aikh.. pastu jln jem gile.. byk nye kete dr negeri lain.. mcm kl, selangor, kedah, perlis, melaka n mcm2 la... sesak tu... kata ayah mertua aku, dari mane ntah jelmanye dorg ni..heheh bese ar tu.. pastu aritu gak mak mertua aku, org dr perlis yg berkg kat area umah mertua aku ni mintak tlg buatkn nasi dagang.. nasi dagang dia mmg uummpphh!! kompem org perlis tu termimpi2 bila blk perlis nanti heheheh.. mcm aku ar.. aritu ayah mertua aku masakn nasi minyak.. dorg 2 org nimmg masak power... dh dlu penah de kedai mkn kn.. tu ar kalo aku blk ganu ni.. mkn smp x penah ade ruang kosong dlm perot ni.. makan sokmo..

jom jalan2 bandar...

tu dia.. perang kempen.. penuh tu jln...

ni lak kat pantai batu burok.. smp polis peronda berkuda pon ade.. huhuhu

Denga cite gak.. lbh kurg 4000 org polis dr seluruh malaysia dtg bertugas kat cni.. gilo ramai.. bersepah2 la polis, dlm ujan ribut ke ape ke.. polis terpacak je kat simpang.. cayalah abg polis.. smp aku ingtkn patung.. kalis air ke..?? hehehe pastu siap de perkampungan polis kat setiap dun.. mcm padang bola besa nye..

ni lak.. x tau kenape.. tekanan pengundi kot.. smp ayam nye anak pon nak d telan idup2.. muka yg noty tu..

lepas jln2 tu.. kitrg amik adik ipar jap ajak pusing2 nak g jln2 kat replika masjid kristal skali dh lambat da.. rugil ak kalo kejap je pusing2 dlm tu dh la baya rm10.. so plan nanti2 la g lenkali.. so pusing2 je la kat lua.. ni kali ke-2 aku g masjid kristal..

Ani, adik ipar yg blaja kat UDM yg dlunye KUSZA.. comelkn ehhehe dia ni kamceng ngan aku..

sape la yg selekeh tu.. hehehe. serabut je mukaku.. pose kat dpn masjid..

Alhamdulillah.. proses mengundi dan mengira undi dh selesai ngan amannye.. n pemenangnye pon dh tau kn.. Sang Bulan.. mmg pengalaman yg menarik la.. pastu kitrg buat sate lagi.. mmg hantu sate la family kat ganu ni.. best3.. perot aku dh buncit x leh na kata la dok cni.. blk kena diet ni hahahha.. diet la sgt.. lepas zohor aku n hubby gerak blk, ari ahad sbb isnin aku dh keje.. sblm blk g hanta adik ipar kat Universiti Darul Makmur (UDM) dulu.. kakak ipar n biras aku yg dok kuantan gerak lmbt skit ye la dorg dkt kn.. ermmm.. pasni x tau la bila lagi nak blk ganu.. tgu lan anti2 kering ni.. hehehee.. Insylh ujg bln dpn nak g langkawi lak.. jln x brenti..

2 comments:

maisyara pot! pot! said...

hahahaha...
sara pown ta tau na g PD ari 2...
hehehe..
lain hari kite g rmai2...
konvoi rmai2...
hahaha...

M.E said...

xpe.. kak dada pon masa tu g melaka amik iya :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...