Saturday, January 3, 2009

Menjelang tahun 2009

1 Januari 2009
Pagi : Selamat tahun Baru... :) aku terlupa harini tahun baru.. mungkin kejadian mlm td buatkn aku lupa dunia lua.. apepon aku bersyukur semenya telah selamat walaupun ada tercalit rasa sedey.. apepon aku n hubby redha.. semenya ketentuan Nya.. harini aku bgn perot rasa ngilu n bdn lemah.. dlm pkul 9 a.m mak n adik2 smp rumah kami d bukit subang.. dorg bli mcm2 makanan tp aku xde selera.. seronok n hati jd hepi jap tgk gelagat mak, ayah n adik2.. lgi la adik kembar aku.. riuh sekejap rumah yg slalunye aku n hubby je tgl berdua.. mcm2 la mak bwk.. manjakani, halia, nasi lemak, lontong n ntah ape2 lagi..byk nasihat mak.. ingt awk tu berpantang jgn mkn bukn.. aku plan nak tgl umah sndiri x nak susahkn mak.. lgpon bukn berpantang mcm slalu org lepas bersalin..(tp cara mak lang, emak n seme org soh aku jaga diri mcm org bersalin..) Insylh aku leh jaga diri sndiri.. lagipon hubby kebetulan cuti smgu.. sblm blk mak rebuskn halia 1 periuk kecik.. dia pesan minum campo la ngan air ape2 pon tp kena minum.. huhuhu

Petang : Lepas mak blk aku n hubby layan cite hulk.. dia la dload dr internet.. pastu siap bgtau "ayg nak crita ape? nanti abg dload" ecehh.. :p tghari kitrg mkn pe yg mak bwk je.. aku mkn biskut n cecah ai milo je.. pastu hubby buat teh + air halia pergh.. x sedap lgsung.. lepas minum aku jd pening.. hahahaha ntah ape2 pastu xnak dh.. pastu hubby ckp "ni ngelat x nak minum ke pening btol ni?" cehh.. btol la pening la.. sbb tea kot.. kitrg ni bukn reti sgt bab pantang2 ni.. heehhe.. aku buhsan gile baring je pastu aku bgn la gak kemas umah seskit x leh la sakit mata tgk sepah2 nak suruh hubby sian lak dia.. dia dh jaga aku.. xpe la aku buat mane yg bleh je..

Malam : Kwn2 ramai tepon tanye kaba.. pak ngah dr spore pon tepon tanye.. rasa hepi bila dpt ckp ngan kwn2 n sedara.. siap de yg perli.. haaa pasni g la bersilat ke.. panjat gunung memane ke.. cehh.. ;p aku tepon suhaida n azie.. dorg ni bakal bersalin dlm thn ni.. pastu aku saje usik dorg.. "weh, aku dh masuk bilik bersalin dlu.. horror weh..." hahahha saje je aku usik dorg.. ekekeke sbenanye aku jeles huwaaa xpe2 jgn pk bukn2 bak kata hubby aku.. :) doakn kami de rezki lagi ye d thn baru ni.. pastu dr. radziah pon tanye kaba.. dia mcm bese pesan "mkn organic n progene melilea tu.. jgn lupa!!! pastu minum halia melilea tu.." adehhh.. bila tok guru dh bersuara aku ase stress jap hahaha xde la.. aku ase dia la sorg doktor yg sempoi.. tp kalo aku x kenal dia dr Melilea aku ase dia doktor yg garang. tp aku kenal dia dr sudut sbg rakan niaga aku ase best n enjoy.. dia weng2.. kalo aku sakit jumpe dia kat klinik dia leh tanye "roshda.. nape ni? sakit pe ni?" ehhh.. aku doktor ke dia doktor hahahha..rezki aku.. aku kenal dia n aku tgk2 dia rupanya doktor kat panel klinik MBSA so sng skit hehehehe tp aku kagum ngan dia n suami dia.. dedua bekerja d bidang profesional n usahawan yg berjaya n x penah kenal ape itu letih n jemu..dlm kol 9 lbh kwn aku azie dtg ngan family dia.. kebetulan dia dr sunway height dkt je ngan umah aku.. dorg singgah jap.. dia bebel mcm mak nenek menci aku.. "eh, mane baby" mcm ampeh.. tp aku x amik ati.. sbb aku dh cool skit hehehehe.. mane x nye aku ngan kain batik n stokin bagai kn.. hehehe apepon terhibur gak ati ni bila ade org dtg melawat :)
hubby aku mmg jaga aku sgt bagus.. mungkin slh 1 faktor aku x nak g umah mak ekekekke.. kalo umah mak nanti x leh nak manja2 hehehe.. seskit tanye"ayg nak ape? nak air ke? ape2 ke abg buatkn.. " :) alamak.. sweet nye hehehhe.. ;p

mlm aku mkn nasi ngan sup hubby bli kat kedai dpn .. dia lak goreng daging.. tp huru-hara gak ar.. "yang, pasni nak buat mcm ane ni? pastu ok ke tak mcm ni? meh tgk ni.." heheheh klaka la.. sian gak tp aku x larat berdiri lama.. mcm ane nak msakn kn dia mcm slalu huhuhu..

aku tgk berita kol 8 mlm kat tv3, terkejut tgk berita yg club terbakar tu yg kat Bangkok.. adusss.. siannye dorg mati dlm keadaan mcm tu kn... nauzubillah.. pastu tgk lak 999.. kes yg budak2 bwh umur d tangkap khalwat.. byk sgt.. mcm ni ke.. sambutan tahun baru negara kita.. takutnye.. trus aku terpk.. susahnye nak membesarkn anak zmn skrg kn.. kdg2 ibu bapa dh bg didikn n hanta skolah yg terbaik.. tp faktor rakan sebaya n persekitaran boleh jd faktor utama anak rosak.. :( sedey sgt tgk keadaan mcm tu.. pastu aku tgk ramai family terkejut bila pihak polis cl n mintak jamin.. mesti kecewa sgt mak ayah dorg kn.. takutye.. cabaran utk membesarkn anak d zaman skrg.. Kita doalah sama2 ye anak2 kita seme yg bakal lahir n ada skrg d jauhkn dr perkara2 mcm tu kn.. Nauzubillah..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...