Monday, January 5, 2009

Kembali ke dapur...

"ayang dh kembali ke dapur...." suamiku tersenyum lebar mengungkapkn kata2 tu hehehehe.. ishhh.. mcm ane ni.. baru 2 ari cuti rehat x jengah dapur dh huru-hara hehehhe.. tp mmg sian la kat suami terchenta ku.. yela dia nak bli asyik lauk yg sama jekk dh kedai yg sama kn.. pastu x tau nak mkn pe.. at last aku tgk dia goreng daging kunyit.. pastu mlm nye sotong kunyit lak..huhuhu sian dia.. abis tu mcm ane aku x sihat n lemah bdn...

wpon mcm dia yg masak sndiri tp mmg dia masak la sndiri.. apepon aku amat d perlukn gak eceeehh "yang, mcm ni ke? ni bape byk.. pastu bubuh ape...." :p suara dari dapur.. sape lagi kalo bukn suami kesygn.. sian lak aku tgk.. aku pon slow la berjln ke dapur ngan berstokin n kain batik.. tgk2 kan la.. sib bek dia jenis simple je mkn.. mcm ane la kalo aku dlm pantang 40 ari ni huhuhu.. hurur-hara...

smlm, aku mengagahkn diri melangkah ke dapur n memaskn suami ku huhuhu.. ecehhh.. lepas urut pagi tu bdn rasa segar skit.. alhamdulillah.. yela, duduk baring je pon ase boring kn.. pastu bdn rasa lemah.. so bleh dh ni buat keje seskit.. basuh baju pakai mesin pastu jemur, kemas2 skit.. bleh la.. mane sng duduk umah terbiar je... lelaki ni bukn mcm pompuan.. kita ni sakit mata kalo sepah seskit.. tgn tu cpt je.. laki ni slumber je.. dia nmpk mende tu jatuh kdt bwh.. kdg2 wat mcm mende tu ajaib je mcm x nmpk.. tp kalo dtg rajin.. x leh ckp la.. aku pon kalah...hehehehe..

Alhamdulillah arini dh stat ok n bertenaga tp still x leh keje berat2 sgt nanti perot ase pedi, ubat tetap kena mkn.. pastu kena berurut lgi 2x.. cuti smgu kn.. leh la.. tp mati kutu gak ar dokumah je.. sib bek ade kwn2 dtg lawat.. saje borak2.. ase best gak.. so mulai arini dh leh mulakn rutin sbgai seorg isteri mcm bese.. ske je suami aku ek.. "ayg dh kembali ke dapur" hehehe snyum mmmg lebar la.. tp aku ase bangga.. sbb rupanye penting gak aku ni ye.. ekekek.. kalo x tu dia lak pening pk ape la nak masak utk diri sndiri.. pastu dok tgk2 internet resipi tp xde pon buatnye.. hehehe x pe la.. apepon tq syg jaga ayg ngan baiknye selama sakit ni... :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...