Wednesday, August 5, 2009

Rahmat dari NYA....

mcm lama je x update.. tp lom seminggu lagi.. kot :D ade crita tp kdg2 malas nak menaip.. ujg mgu je mcm bese abiskn masa ngan hubby n mak n adik2 kemba.. sabtu lepas pepagi dh g pureen nye jualan murah tu.. ade la gak memborong... mcm dh 98% brg2 dh siap utk beranak.. tgu nak meneran jek ekekek.. seramnye!!! bli yg basic je.. yg lelain mcm ramai je nak memberi.. diri ini menadah tgn jek menerima dgn besar ati :D ayat2 seme org... beranak je dlu.. jaga baby tu elok2 ade la brg2 n rezki menanti.. wah!!! mentang2 la cucu sulung dr my side.. seme sgt excited hehehe beruntungnye anak ibu.. moga2 seme selamat n berjalan lancar Insyallah.. tp part beranak mmg kena hadapi sesorg xde pertolongan huhuhu sgt2 takut.. dh ujg2 ni pk tu je.. doa bebyk..

Hari Ahad aritu lak.. kemas2 ngan hubby pastu mcm bese ar g pasar tani bli bahan mentah utk seminggu.. pastu rezki dtg bergolek.. mak call ajak lunch sama.. dia blanje.. yea..yea.. opah nak blanje la syg hehehe.. dorg dtg umah ngan mak, ayah n adik2 pastu kua mkn sama.. eh silap.. ayah yg blanje.. :D lately, ase seme org amik berat pasal diri ini... ke diri baby dlm ini je.. x pe la syg.. ibu tumpang tempias :D pastu masa abis mkn.. emak hulur duit skit buat blanje.. wah!!! bkn sonang tau omak den nak bg duit ekekek.. sbb dia sgt jimat n tau dia pon byk tgjwb.. masey ibunda ku terchenta.. hubby jeling jek.. :p leh wat duit minyak kete.. ekekeke

mmg agak sesak skit la sejak hubby keje gov ni sbb lmbt gajinye.. br genap sbulan kan.. leceh skit sbb kontrak tp alhamdulillah bak org kata rezki anak.. :D pastu kuatkn ati.. jgn pk bukan.. lgi 1 jgn keluh-kesah.. insyllah rezki tu ade.. :D

lgi best.. smlm ayah sms, ayah dh bayakn bil maxis.. wah!! alhamdulillah.. aku reply blk "wah!! byk nye duit.. mane dpt?" aku mmg slalu gurau2 ngan ayah.. pastu ayah reply " ade la rezki skit x pe la.. " hehehe dh baya ok jek.. slalu tiap2 bulan aku yg baya lama dh dr dlu.. sbb aku, hubby n ayah amik family plan.. lgi pon x byk pon.. aku baya kn seme sebuln dlm rm150 jek.. utk 3 org berbaloi la kn.. agaknye dia nak balas jasa kot hihihi.. pastu aku lak reply lagi "ayah, duit poket xde ke?" pastu ayah reply lak "ade nanti.. tgu cucu ayah kua dlu" hahahahaha ayah ske tau mcm tu.. aku saje je sakat dia.. ekekek.. apepon masey ayahanda ku!!!

barisan insan-insan yg dkt d hati ini dan sntiasa ada d dlm diri ini.. :D

pastu pepagi ni masa tgh drive g keje.. msg bunyik.. sape lak yg msg pepagi buta ni.. slalu iklan maxis jek.. so mcm nanti la tgk.. bila tgk jek.. msg dia mcm ni "ayah kirim duit blanje kat pokcu.. " wah!! rezki lagi.. adehh.. ayah mmg jrg bg duit n aku.. tau ayah pon x keje mane pon n x sihat.. pastu aku reply lak "ayah ni, akak memain je la.." dia lak reply " x pe amik buat blanje.. yg penting jaga Iman bebaik" hallamakkkk.... sayu je ati aku bca huhuhu.. anak ibu ni mmg pembawa rezki alhamdulillah.. Iman, ramai dh tgu iman ni.. lom kua dh dpt mcm2.. lom lagi nenek2 sedara yg lelain lagi :D Alhamdulillah atas segala reki yg diberikan oleh NYA untuk kami sekeluarga.. tp yg plg aku teruja.. seme dh pgl budak kecik dlm ni IMAN.. hehehe mesti si kemba tu la.. sebut2 kat umah mak.. kompem la tu nama IMAN ye syg? hihihihi

sejak mengandung ni mmg rapat sgt ngan family.. tp kdg2 pk mcm x adil sbb rapat ngan family sndiri jek.. hubby pon sama.. tp nak wat mcm ane sbb family hubby jauh nun kat ganu.. tiap2 mlm mesti call mak borak2.. pastu borak2 ngan adik kemba.. pastu ujg mgu budak kemba tu mesti nak lepak umah aku.. hubby pon ok jek.. n rajin melayan.. alhamdulillah ngan kebahagiaan yg aku kecapi skrg :D x pernah terbyg akan rasa mcm ni.. ikutkn ngan pengalman yg lepas.. mmg la x terpk ngan nikmatNYA.. bersyukur sgt.. tp apepon kehidupan ni penuh ngan dugaan n cobaan.. x leh alpa.. cuma bersyukur dgn ape y aku kecapi skrg.. mungkin lepas ni ade dugaan ke.. mga2 diri ini kuat melalui liku-liku idup ni ngan insan2 yg tersyg.. :D

adik lelaki ku sorg tu pon ade gak tanye2 kaba n x saba tgu ank buah dia kua.. n dh de adiah yg menanti katanye ekekke.. masey Didi :D siap soh jaga diri n baby bebaik.. tau la.. :p

ok la smp cni dlu lah luahan rasa ati ni yg sedang berbahagia.. :D ptg ni nak bawak si comel ni cek up.. nanti cite perkembangan terkini pasal budak yg x tau dok diam dlm prot ni..

* br dpt call ni nak g amik payment yg mengajar aritu.. rezki lagi.. alhamdulillah... :D

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...