Thursday, July 23, 2009

Penangan Makan Durian...Baby pon tangkap lentok..

Semalam kat opis de buat program "jom makan durian bersama Datuk Bandar" mende ni mula lepas opis hour.. dlm kol 5pm mcm tu tp d sebabkan aku n da geng kamceng ngan org jab. korporat so kitrg trun awl nak melantak.. lama sgt dh x mkn durian.. ase tringin la gak tp xde la mcm mengidam hehehe saje je nak semak2.. pastu bau dia lak dh smp 1 wisma mbsa bau sbb pepagi lori yg bwk durian dh tercongok ekekeke.. sesi ni d buat utk seme staff kira mkn free la.. kalo x silap dlm 3.5 tan durian pastu de la buah manggis, rambutan n pulasan.. buat kat padang blkg opis.. penguatkuasa la yg kena buat mende2 ni.. sblm ni de mkn durian gak utk warga shah alam tp aku x g pon malas ar.. sbb riso la.. tp lepas tanye2 org, dorg kata ok je mkn durian.. so aku pon kn la.. tp x byk pon dlm 4 ulas mcm tu.. pastu x brani dh pastu keinginan tu x mcm selalu sblm prgnt.. kira ikut rerakan je la ni.. hehehe

kitrg trun dlm kol 4pm mcm tu masa org tgh sibuk2 set up.. so xde la ramai pon.. buah2 lain x smp lagi.. lgpon aku malas nak g dlm kol 5 sbb nanti lmbt blk, nak kena masak lagi kat umah sian lak hubby nanti..

kak fieda n kami mkn kat tepi2 meja vip heheh katanye durian vip spesel sedapnye.. so kami belasah la dlu hehehe

abg2 penguatkuasa menjamu kami.. sbg tetamu terawal n spesel sblm ramai lagi trun jap g..

tu dia khemah buah-buahan.. byk tu.. x masuk lagi buah2 lain.. free jek.. mkn la smp lebam hihihi

muka pon dh sembab x yah la mkn durian bebanyak 4 ulas ok dh tu.. :D

ni meja utk vip n pihak media.. seketul2 dia letak durian.. de pulut lagi.. x tau mcm ane gayanye nanti mkn. kitrg xtgu sbb nak blk awl..

nak d jadikan crita jeng...jeng..jeng.. ape telah berlaku setelah mkn durian ni???


blk umah ase mcm panas bdn padahal mkn skit je.. tp xde la panas sgt tp mata ase ngantok.. so hubby kata x pe la dia masak la arini.. so dia bakar ikan, buat telur goreng dadar pastu aku tlg la masak sayur campo x best la plak nak bia dia sesorg.. pastu mlm aku tdo awl giler x tau ngantok pesal ntah.. pastu baby mcm ane?? dia x bape nak gerak.. ati dh ase x sedap nih.. pastu mcm keras je bila tekan2.. opss.... pesal ni???

masa lepas solat mgrib ase mcm nak ajak hubby g klink je cek.. sbb klinik pon x jauh dr umah jek.. tp masa mkn tu dia gerak seskit so mcm ok la.. tp slalu mlm masa nak tdo dia aktif tp ni x bape nak gerak.. adehh.. ati dh riso ni.. tp x ckp ngan hubby x mo dia riso.. tp sbb ngantok nye pasal.. pelik ngantok ni x leh bukak mata trus tdo...lepas isyak

pastu pg pon baby x bape nak gerak.. ati dh gundah gulana nih.. bgtau hubby mcm tu je la.. smp je opis x leh mcm ni.. kena g klnik ni cek.. lepas jumpe org utk bg report keje pastu trus g klinik, sblm tu bgtau hubby dlu sbb ati sudah tidak tenang huhuhu.. yela sblm ni dh penah de kes gugur kn lgi la riso... takutkn mcm2 n ape2 ke.. bek g awal2...

so g ar.. masa masuk jpe doc tu... mcm bese la doc tu sgt2 baik n ramah lgpon dh kenal.. dia tanye ape cerita.. pastu aku ckp la "baby x gerak sgt la dr. saya risau pastu dia mengeras.. yg penah blaja la msa klas antenatal..kalo baby mengeras ni antara tanda2 nk bersalin tp x kn la.." aku lak leh wat lawak.. pastu dr. tanye "de agkt mende berat ke?" aku jwb ar xde tapi.. aku smbg lagi "smlm saya mkn 4 ulas durian.. sbb tu ke dr?" aku tanye mcm org bodoh ekekekek yela mane le reti kn..

pastu dr. ckp "oooh... mkn durian mmg leh buat baby sleepy" aku mcm nak gelak.. dr. pon gelaks ama muahahaha lor.. anak ibu ngantok kena pengan durian ke.. sbb tu x gerak.. pastu dr. ckp xde pe.. jgn riso.. dia cek tekanan darah seme ok.. pastu scan la.. skali masa scan dia kick kuat daaaa muahahaha marah tu.. smp senget perot.. dr gelak besa la.. kata dr. "haaa.. tgk dia marah la tu org ckp2 pasal dia" hahahha adehh.. penin ibu ngan perangai anak ibu ni.. kalo x sblm ni dia mmg diam x gerak.. upenye tangkap lentok ngan durian daaa... :D

pastu cite la ngan dr. asalnye nak g smlm tp riso la xde ape2 nanti dr. ckp aku ngada2 x gerak skit nak cek.. ekekeke yela mane la tau kn.. pastu doc tu siap ckp "eh! jgn ckp mcm tu.. i x pernah perlekehkn patient yg prgnt.. u dtg je if ade yg x kena.. dari u menyesal nanti n nangis berbaldi-baldi tp x tau pe sbnye n susah ati" hahahha dr ni wat lawak tau pastud ia pon gelak2.. bkn pe aku tringt kes dynas yg baby dia x gerak2 dh bape ari tp dia x pasan.. masa tud ia 7 bln la kn.. tu yg ase seram sejuk.. dh doc ckp mcm tu.. ase lega la.. alhamdulillah.. pastu ckp masey byk2 kat dr.. kua bilik rawatan ngan senyum lebar.. klaka la anak ibu ni.. :D pastu hubby cl tanye mcm ane.. gelak besa la dia bila tau anak dia mabok durian smp tangkap lentok :p

bila smp opis agaknye durian tu dh ilang kesan.. baby pon aktif blk mcm bese.. baru ar rase aman sentosa wpon perot senget benget kena kick hehehehe... tu la org kata.. bila senyap jd rindu.. bila x tau diam ase mcm x reti dok diam ke baby ni hahahaha.. xpe la syg.. gerak la n kick la dlm ni slalu tu lgi buat ati ibu senang :D

1 comment:

nurulzia said...

dear,ur baby ngan mine,terbalik pulak..i 3 days in a row mkn durian sampai demam..baby kemain aktif..xmo duk diam..dia panas kot..or dia pun enjoying mkn durian..hehehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...