Wednesday, March 25, 2009

1st time jumpe si comel Damia

aritu.. ari pe ek.. sabtu 21 Mac 09 lepas celebrate besday kembar.. dh kenyang bleh lak seme yg mkn pizza omek den tu tertdo... hahaha pengan pizza buatan omak den la tu.. bleh lak seme terbongkang... dlm kol 4 lbh aku terjaga.. mak pon terjaga dh lama aku ase.. dia ckp "aik.. seme tdo... mak x letak ape2 dlm pizza" hahah mak aku ni wat lawak lak.. si kembar dedua dh terbaring atas kerusi.. pak cik ajid n anak2 dia dh blk lama dh... lepas solat asar.. aku, hubby n si kembar nak g melawat baby Damia.. anak Suhaida.. dia bersalin 12 Mac 2009 aritu tp aku x sempat2 lagi g tgk... so arini nak g ar.. kwn baik aku tu.. sejak dr skolah rendah.. dia la aku ase kwn sejati plg lama.. kitrg ni jenis kasar.. xde lembut2 hehehe.. kalo jpe pon salam jarang weh.. hahaha.. kitrg akan sapa mcm ni je.. "weh!" tu la slalu permulaan bicara hahahha.. yela, kwn sejak skolah rendah kn.. mcm segan lak nak salam2 hahaha.. pastu ckp jenis main lepas jek.. xde jaga2 ati.. pastu dia kalo g umah aku jenis trus meluru g dapur bukak periuk mkn hahahha.. mak aku pon dh xde hal la.. paham dh... kalo org lain mesti ckp.. budak ni xde kesopanan dan kesusilaan hahahha.. tp dia baik.. kalo dia tlg.. dia akn tlg smp abis.. hantaran aku dia la buat dr a to z tu la kelebihan dia.. mintak je tlg ape2.. dia akn cuba smp settle wpon kdg2 dia xde keupayaan.. :) sbb tu la aku ase syg kat dia.. apepon aku x penah ckp aku syg dia hahahha.. sbb mane leh org brutal ckp syg2 hahaha.. byk la mende dia ni dh tlg aku.. aku susah aku carik dia.. sng aku carik dia.. tp dia ni kalo susah dia ske simpan.. dh lama bru dia g tau.. sbb dia ni jenis berdikari.. penah dkali tu dia g Central Market.. pastu dia ni mmg minah rempit la.. skali tu ade la ala2 mat pit la cilok helmet dia.. nak tau dia buat pe?? dia kejar mamat tu beb... smp dpat korg tau.. ape lagi takut la mamat tu.. trus campak helmet hahahha.. dia ni mmg slumber.. suhaida ni leh ckp pe? "aku bli mahal2 nak cilok slumber badak je" muahahha kalo aku bia je la dr aku kena ape2 kn... :p so kalo aku ngan dia aku akan ase selamat la slalu hehehe sbb pe dia brani wat cm tu.. sbb dia de taekwando black belt masa skolah dlu heheh pastu penah aja org.. heheh so xde la dia kosong jek..

ok2 blk cite bb dia yg comel tu... dia ni sbenanye bersalin 22 Mac 2009 tp terawal la plak.. dia msg aku 3 ari sblm bersalin kata dh masuk wat putrajaya sbb bb dh mengeras n slow pergerakan.. tu antara tanda2 nak bersalin la tu kn.. pastu esoknye dia ok lak... pastu esoknye pepagi buta kalo x silap dia msg, dh dpt bb.. yg aku x leh bla.. dia dpt bb "girl" bkn pe.. sbb 3x dia scan, result bb boy..pastu brg2 dia dh beli seme biru kebanyakkannye hehehehe xpe la.. rezki tu... nama bb dia yg comel tu Nur Syauqinah Damia binti Mohd Helmi aku ase sgt la ramai dh amik nama damia ni.. aku mcm ske gak tp dh ramai sgt x payah la ekekek.. berangan lak.. :) tp kata suhaida ni damia tu nama gabungan dia n husband dia.. suhaida n helmi.. ape2 je la janji de maksud yg baik :) berat anak dia 3.41kg.. leh tahan gak semangat... mane x mengangkang jln minah tu aritu masa aku dtg ekekekke.. sian dia.. ngeri tu aku denga dia cite.. husband dia yg teman sepanjang dia bersalin tu pon menitiskn air mata huhuhu... insap2 dia kata.. aku lak ngeri..huhuhu

comelkan.. tembam sgt.. masa ngandung suhaida ni bdn kecik je.. skali anak dia uisshhh.. semangat.. apepon alhamdulillah bb n dia selamat.. masa cek doc kata berat bb dlm 2.9kg.. tu la, kita hanya menjangka Dia yang menentukan... :)

Seronok aku tgk minah yg brutalzz ni dh dpt bb x tau mcm ane la dia melayan anak dia... sbbnye spjg dia berpantang ni dia bg susu bdn perah je.. pastu lelain penjagaan bb mak dia n mertua dia jaga hahahahaha ampeh.. dia kata, mlm dia tdo ngan nyenyaknye... siot je... xpe2 lagpon dia pon masih x sihat lagi.. sbb jahitan dia luka balik..

ni lepas nyusu... tdo jek budak nih... dlm pantang baik je ekekkee..jgn jd mcm mak ye.. dia tu lain mcm.. jd lemah lembut skit ye mcm auntie roshda ni hihihi..

apepon aku doakan la suhaida cepat2 sihat.. bb lak cepat la besa.. leh main2 ikat2 tocang n reben2.. sib bek la minah tu x terbeli jeans.. de hikmah tu... skali kua girl daaa... pasni x yah bli jeans n boot.. bli reben2 n renda2 je ekekekek..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...