Friday, March 6, 2009

Ketabahan..Kekuatan.. Kecekalan...

arini aku bukak surat khabar berita harian yg bahagian 'Ratu' terpampang gambo sepupu aku yg aku syg n aku plg ngam.. aku kagum ngan dia sbbnye... dia seorg yg sgt cekal n kuat... kami sebaya.. tp dia jauh lbh byk penglaman n tabah dlm mengharungi idup bersama anaknye yg sgt comel.. idup sebagai ibu tunggal d usia muda bukn mudah.. kes dia hampir sama dgn kes Nora Danish.. aku kn skrg mabuk2 kn prgnt... aku slalu jd kn dia sumber inpirasi aku.. sbbnye masa sepupu aku ni nama dia azura, lalui liku2 mabuk2 yg sgt terok.. dia ni mabuk terok sgt.. dia keseorgn.. xde tmpt utk mengadu kepada seorg suami.. tp dia sgt2 kuat.. detik yg aku sgt2 terharu bila 1st time dia scan tgk bakal bb masa tu.. aku bwk dia g klinik.. dia soh aku masuk gak teman sbb 1st time kn.. aku masuk la.. pastu masa doc scan, aku nmpk bakal anak sedara aku tu.. heheh ske sgt, masa tu aku xde penglmn lgi tgk mende2 tu so ase teruja.. masa tu zura pandang aku senyum..dia nmpk hepi sgt.. masa tu aku tetiba jd terharu n sedey huhuhu... bkn pe, dlm pd masa ni slalu seorg isteri nak kn seorg lelaki yg bernama suami, utk share kegembiraan cahaya mata pertama.. tp zura sebaliknye... aku peluk dia, aku ckp "sabar, kena kuat.. ape yg berlaku ade hikmahnye..aku ade kalo ko perlukan teman..." huhuhu mmg sedey la.. aku ske tp dlm pd masa yg sama aku simpati... aku selalu doakan dorg berdua kuat n tabah...

Tapi seme tu telah berlalu hampir sethn.. alhamdulillah zura n anak dia skrg idup bahagia.. dari aku lom kawen smp la aku dh kawen, zura antara org yg plg rapat ngan aku.. if ade ape2 aku insylh ade bersama ngan dia.. dia buatkn aku jd seorg wanita yg kuat ecehhh... tp btol kn.. aku ni suami xde kejap keje mlm aku dh huru-hara, mabuk2 aku carik suami gak... tp bygkn zura.. dia besakn anak n uruskn dia n anak dia sndiri.. bukn sng menjadi ibu tunggal.. tp alhamdulillah keluarga juga antara faktor utama dia kuat..

Setiap kita yg berkahwin inginkan rumah tangga yg kekal hingga ke akhir hayat, tp setiap yg berlaku kdg2 d luar dr kemampuan kita n telah tertulis, tp setiap yg berlaku jugak pasti ada hikmahnye... aku pon mohon agar aku n hubby tabah dlm mengharungi liku2 rumah tangga.. ni bru bape bln... moga kami kuat n sentiasa d lindungi.. Insyallah.. pengalaman yg lepas pon buat aku sgt takut, tp tu la.. pengalaman membuatkn kita lebih berhati2 n bersedia...

aku ceritakan ni bukan utk mengaibkn sesapa tp hanya berkongsi cerita.. kita perempuan ni kena selalu bersedia, bila dugaan datang, huhuhu takut sgt mintak2 la dia jauhkn.. tu kat seblh gamba zura n anak dia aleeya.. anak buah kesygn aku :) aku bersyukur dgn kehidupan mereka berdua pd hari ini.. mereka anak beranak yg tabah.. moga mereka diberi kebahagiaan di hari2 yg mendatang Insyallah...
berita harian arini

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...