Sunday, March 29, 2009

Air kelapa boleh menyebabkan keguguran?

aku masih tertanya-tanya lagi statment tu.. "air kelapa boleh menyebabkan keguguran" bkn pe sbb mmg x penah denga sblm2 ni.. 1st time aku kena tegor pasal air kelapa ni masa g Pulau Langkawi aritu.. masa kat sana aku terserempak member aku n suami dia.. dorg pon bru kawen gak lbh kurg aku.. terserempak masa g island hopping.. tp dorang naik bot lain.. aku n hubby gerak blk dlu la ke darat.. tp sblm gerak tu dia ajak la lunch sesama.. tgu kat darat..

sementara tgu dorg smp.. aku n hubby lepak la tepi pantai chenang.. dr smlm aku teringin sgt nk minum air kelapa fresh... so, hubby pon beriya la carik port yg de jual kelapa.. time2 ngandung ni sebut je nak ape.. nak mkn pe.. slalu je dpt best3 heheheh...so dh jpe port bwk pokok kelapa n tempat yg cun..kitrg pon layan keindahan pantai n minum air kelapa muda yg fresh.. mmg pure xde tambah ape2.. sambil tgk mat saleh berjemuran kat tgh hari buta yg panas terik... aku pon pelik.. aku ase aku dh x leh bukak mata ni sbb panas.. dorg leh rileks je...

pastu x lama tu aku cl member aku kata kitrg lepak kat ctu.. masa tu dorg mcm kelam kabut.. bini dia sound aku "weh, ko minum air kepala?" aku slumber la jwb.. a ah.. dh nak abis pon.. pastu dia n laki dia pandang sesama sndiri.. dorg diap ckp, x elok la leh gugur tau.. awl.. hallamak... aku pandang hubby aku.. terngaga.. riso la weh.. aku dh rasa dlu mcm ane perasaan keguguran huhuhu.. n x mo la lagi.. mmg kitrg x tau pasal mende tu.. aku dh x sedap ati.. aku dh diam jek.. mcm ane dh nak abis pon aku sedut air kelapa tu sesorg.. siap korek2 isi lagi.. lepas abis tu kitrg gerak g lunch lak.. member kau tu blanje.. dlm ati, aku dh x tenang riso weh.. aku ase nak minum air masak benyak pastu nak kasi cuci blk perot ni kasi bersih dr air kelapa huhuhu.. takut giler... smp je aprtment aku ckp ngan hubby aku riso.. dia pon ckp dia pon riso gak.. aku asyik pegg perot je huhuhu.. tp alhamdulillah smp ke arini, aritu cek.. bb kami alhamdulillah sihat.. tp yg jd tanda tanya aku smp sekrg, btol ke statment tu.. ?

opismate aku, brbersalin dia amalkn minum air kelapa masa ngandung.. anak dia sgt la cantik kulit dia.. serius putih.. n bersih.. pastu aku de gak baca kat majalah air kelapa elok utk org prgnt yg dh 6 bln ke atas utk kulit bb yg cantik n bersih n dh terbukti kat kwn aku tu.. tp aku de gak terbaca awl2 x elok minum air kelapa sbb tajam.. aku smp tanye doktor.. tp doc kata xde ape2... aku pon dh tanye mak aku dia kata xde la.. karut jek.. ermmm. ntah la... nenas aku tau ar x elok sbb tajam..

Errmmm???

4 comments:

azieaz said...

haah la rush..aku ade dgr jugak pasal air kelapa tu..awal2 pegnant xleh minum..tmbah lg 1st trimester.. tp mayb ikut org kot..kalo org tu ok n kuat bole la kot..

aku cadangkan ko g aar antenatal clas tu awal2..bagus tau sbb dia akan cite pasal mkanan berkhasiat during preganancy..leh aar tmbah ilmu.. nnti nak dekat deliver g skali lg..kalo lupe aar cara2 nak deliver tu..huhuhu..sgt bagus clas tu..

ok ek..ape2 nnti colling2 la i ek..hehhe..tata..titi..tutu..=P

nurulzia said...

dear, for me kan..depends la bada body seseorg..tapi setau i air kelapa mmg elok utk preggy women..i pun minum je..InsyaALLAH xde pape..

roshda said...

tu la.. harap2 xde pe.. tp dr byk2 testimoni air kelapa ni mmg sgt bagus utk yg 2nd trimstr ke atas.. nanti bb kulit sgt bersih n cantik.. ske sgt minum air kelapa ais lagi la bila panas2.. sedapnye.. alamak teringin lak ekekeke..


insylh azie aku pon de plan nk g klas tu bile de masa lapang nanti.. byk nak blaja...

hai nurul, tu la.. d sbbkn bb kita ni x byk beza usia dorg, kita kena minum slalu air kelapa ni.. bg kulit cantik hihihi

shimashukri said...

hi there...better minum kalu dah 7mths above..i pun minum air kelapa ni time preggy dulu,n memang la budak kuar bersih kulit(check my friendster n fb ,my daughter pix)..u noe what,act i pernah gak minum masa trimester 1 tp time tu x tau lagi air kelapa ni 'tajam' tp x de pa2 la yg jadi..but then i xcont..takut gak la...tp kawan aunty i pernah gugur sebab air kelapa ni.ati2 ye..n amalkan minum soya..insyaAllah baby cantik+ putih..heheh..take k

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...