Friday, September 26, 2008

Tak lama lagi nak kawen dh....




yuhuuu... malas la nak update sbenanye blog ni hahahhaha sbbnye byk dh trtgl.. kalo nak tau jln cite di antaranya jumpe la aku.. x pon update dr Pn. Ct sbb dia rajin interview aku hahahah..
mungkin aku akan cite seskit la bile rajin nanti.. kalo berkesempatan.. Insylh..

aku nk kawen ngan sape??? jeng3 ngan org yg aku penah tunang, org yg penah buat aku tensen,org y penah buat aku tersungkur n hampir ilang nyawa huhuhu ngan org yg penah aku hampir putus tunang...tp btol la pepatah org ckp "kalo dh jodoh x kemana" :)
"Ajal Maut di Tangan Tuhan"
"Pengalaman akan mendewasakan kita"
"Setiap yang berlaku ade hikmahnye"
"Kita hanya merancang Tuhan yang menentukan"
"Ujian dan dugaan adalah rotan Allah"
seme2 tu amat sesuai ngan ape yg aku alami selama ni :)
tp aku plg ske pd yg akhir tu... "Ujian dan dugaan adalah rotan Allah" aku byk kena muhasabah diri dr pe yg telah aku lalui sblm ni.. mungkin ini bahagian aku.. ade sbbnye aku alami segala mcm dugaan yg amat berat... tp seme ni buatkn aku sedar n kembali ingt.. alhamdulillah...

x lama lagi je aku bakal bernikah Insyalh.. doakan la ye kebahagian utk aku.. :)
ape yg dh jd buat aku lebih berhati-hati, matang, bersedia dgn ape jua kemungkinan dan belajar berdikari :)

skrg ni org sibuk nak berya aku x bape nak amik tau sgt bab persediaan raya ni.. bli seskit utk family.. aku mane yg ade.. kebetulan bju masa shopping kat Padang aritu bru siap.. so jd la bju raya tp aku ase mcm aku lak meriah dr seme org sbb lawa bju kebaya sulam tu hahahha.. tu namanye rezki aku hahaha... tp skrg tgh pk pasal persiapan kawen ni..ade duit kat tgn je abis baya itu ini.. tp x pe la.. rezki kn.. seme org nak buat yg terbaik pd ari kwen dorg.. mcm tu gak aku...

antara hikmah yg aku rasa sbb delay kwen ni kn.. akunye brg2 kwn dr mcm2 tempat.. de aku bli kat jakarta, padang, bandung.. langkawi.. mcm2 la.. aku kn kuat jln heheh sbb aku kumpol seskit.. bila mcm x jd kawen aku simpan je dlu sedey gak tp bak kata org de hikmah.. :) so aku x kalut sgt la.. sbb menarik n lain dr org lain dr brg2 aku n murah... kat cni brg yg sama mahal sgt.. tu la antara hikmah... pastu sedara2 ramai yg nak bg mcm2 nak sponsor sbb aku ni anak sulung n cucu sulung alhamdulillah d permudahkan.. tp aku pon prepre la duit gak.. mane leh bergantung... bila kita d beri ujian.. insylah kita akan d permudahkn... ecehhhh aku bersyukur sgt2 :) Alhamdulillah... pakcik kesygn aku yg kat spore aritu cl.. tanye "btol ke keputsan nak kawen ngan org yg sama ?" dia btol dh berubah? syg btol dia ngan aku.. aku ckp alhamdulillah dia dh btol2 berubah n nmpk lebih baik dr dlu.. :) harap2 berpanjangan n aku pon akan berubah baiki mane yg silap insyalh :)

ramai sgt sedara2 excited nak dtg wding aku :) mak aku kata kena amik 10 khemah ni.. 10??? aku dh ternganga.. mcm sure heboh la weh hahahah leh bukak booth Melilea ni hahahha sempat lg nak sanding biz... hahah mata duitan :p pastu makcik2 aku kata buat la tuka2 bju.. tau je la kn org melaka.. aku ckp x nak la penat la... pack tau.. siang mlm de mende nak buat.. jumaat nikah, mlm kenduri tahlil n doa selamat.. pastu masa tu katanye nk bungapi la.. tuka bjunye celah mane.. x nak la penat la.. pastu esok sabtunya pgi2 dh marhaban n khtam quran.. pastu snding.. penat!!! aku dh ase kepenatannye huhuhu.. tp aku excited nak jumpe kwn2 lama.. besnye!!! jumpe sedara2.. :) Alhamdulillah akhirnya aku bakal lalui detik ni.. bersyukur sgt.. mmg aku amat bersyukur la dgn seme2 ni.. :)

Ok la nanti smbg cite lagi ek.. Selamat Hari Raya!!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...