Thursday, October 9, 2008

beberapa hari sebelum raya

hari isnin aku keje lagi... sbb cuti x byk.. yela nak cuti kawen lagi kn bln dpn.. pastu kontrak br renew ujg thn dorg bg 10 ari je.. so amik cuti raya tambah sehari je huhuhu sadis... aku blk melaka ari isnin mlm lepas isyak.. aku drive sbb ayah dh x leh drive :( kesian ayah.. tgn kanan dia dh lemah sgt2.. mcm kena stroke sblm bdn.. aku n mak x tau nak tlg mcm ane... sbb urut pon xleh gak.. ayah x leh dok lama2 setempat nanti dia sakit sgt2.. kete x leh bwk.. keje x leh buat sgt dia dok umah je.. xpe la.. skrg turn aku sara family... kesian kat mak sorg2.. adik2 ramai lagi skolah.. sebelum aku kawen ni aku tlg mane yg mampu.. dlm keadaan mcm ni berat sgt ati nak kawen tau.. kdg2 aku menung pk sesorg menitis air mata huhuhu anak sulung mcm ni la kn berat tgjwb.. bukn berat sbb beban tp rasa tgjwb tu tinggi sgt.. aku anak pompuan kalo dh kawen kena ikut suami tu yg sedey.. ape2 suami dlu kn.. harap2 suami aku nanti prihatin la kn.. Insyallah.. mak sorg je keje.. adik laki susah nak ckp.. dd tu ntah la.. ade angin2 nye blk pon kdg2 bukn kata x leh pakai tp dia bisnes, kalo de projek mmg dia x kedekut.. dia bg seme kat family tp kalo project or payment lmbt sesak gak la xde pendapatn tetap.. lagipon dia muda.. laki kn lmbt matang huhuhu pemikiran dia byk pd enjoy lagi.. anak manja mak aku kn.. aku slalu perli "yela, anak lelaki mak sorg tu kn.." heheh kdg2 geram dia laki tp aku lak mcm laki kena pk seme2.. xpe2 jgn byk merungut x baik ehhehe..

ok berbalik pd blk kg td.. kitrg gerak 2 kete, aku bwk kete mak.. dlm kete tu ade adik aku yg ke3, ke 5 pastu emak n ayah.. aku supirnye.. pastu kete pokcu de dd ngan hana adik ke4 aku n pokcu dirve.. dlm kol 9 gerak.. jln x jem clear je.. kol 11 smp dh melaka kitrg alhamdulillah.. lepak2 jumpe makcik2 jap pastu tdo berepah la kat dpn tv tu standard hehehe syok weh.. x segan sgt sbb sepupu2 aku seme kecik2 lagi.. aku kn cucu sulung umah tgh tu.. hehehe

pgi esoknye pagi2 dh g pasar kat melaka sentral tp aku x g thn ni berehat.. bgn pon lmbt ekekekk yela aku x pose, org sahur pon aku slumber je tdo kat tgh tu hahahaha pakcik2, makcik2 n sepupu aku pon x heran aku tdo.. aku sedar2 dorg bising2 kecik sepupu2 aku yg kecik tu n de la besa sek men 3 org.. solat subuh.. tau je la kalo org melaka ckp kn.. mcm petir hahaha bgn!!! smyg subuh!!! hahaha so aku x solat ni wat x port je la.. :p sronok weh.. de 5 family dlm umah tu.. umah kiri kanan nenek2 sedar aku x kira lagi.. meriah la kalo raya kat kg ni :)

aku bgn kemas2 tmpt tdo.. dorg ni ampeh tdo bgn trus cabut aku la kena lipat seme2.. pastu org blk pasar dh blk aku g dapur la settle n tlg seme2 utk preapre raya sok.. syiok msak ramai2 ngan makcik2 aku yg kecoh tu.. pastu aku lak x pose.. kenyang weh merasa hahahha.. pastu aku take 5 lak lari umah sebelah jumpe anak zura a.k.a anak buah kesygn aku tu.. dh puas aku smbg keje kat dapur lak.. syok umah dkt2 ni.. leh lari2 keje hahahha dlu kecik2 nyorok bwh rumah kalo wo (nenek) aku soh cabut rumput sehari sblm raya hahahaha ko tau la org melaka pekik 1 kg denga hahahaha

masak byk.. 5 ekor ayam ubat ayam maska merah, daging 7kg buat sambal bali..itik 4 ekor masak rempah, masak lontong, ape lagi ek.. haa sambal goreng adeh lapa lak aku huhuhu.. nasi impit.. lemang bli.. sedapnye!!! nak repeat lak raya rasanye hahahha..

bukapose pon meriah.. beratur pjg.. duduk mkn... aku x pose ngan dh kenyang merasa masa masak aku x amik port sgt la hahaha aku layan2 org mkn je.. mlm tulepas isyk de takbir dr umah ke rumah mmg kebiasaan irg kg aku la.. pastu tdo esoknak raya.. lupa pasang pelita.. masuk papaer weh kg aku sbb pelita terbyk yela wakil rakyat sponsor hahaha.. meriah beb.. pastu main bungapi.. thn dpn aku raya katne??? trgnu ke melaka??? trgnu kembung perot la aku pg raya mkn nasi minyak adehhhh... :p opss jgn mare ar org trgnu hehehe

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...