Thursday, October 30, 2008

Meniti 2 minggu sebelum hari yg bermakna..

yuhuuuu.. lately bz giler...sape yg penah kawen mesti penah rasa pe yg aku alami skrg huhuu.. serius bz..nak kata penat ade la gak tp kdg2 ase seronok n enjoy.. kdg2 aku terpk.. jgn smp terduduk masa ari langsung sudah hahaha..

smlm lepas keje blk mandi..trus pecut g kl.. memula jumpe alia kwn lama sgt n antara my best fren kay kolej dlu.. dia ni anak org kenamaan tp sgt humble n baik ati.. tp mulut laser muahahha aku lalu kesas sbb denga radio jem gile seme2.. aku smp umah dia dlm kol 8.30 mlm..sesorg diri huhuh sbb tunang aku keje mlm.. xpe i'm independt hehehe dia riso gak tp alaa.. dlu mase sesorg aku kn mmg kaki rayap sesorg sbb kwn2 ramai kat kl.. aku smp je umah alia peluk2 dia n anak dia wafiy yg sgt comel.. geram gile.. umah dia kat kondo tiara,ampg sblh ampg point.. dia paksa aku mkn nasi tomato hahah dia ni mmg kejam dia masak tp nasi dia x bape nak jd 1st time masak dia kata mkn gak nanti xde org mkn hahhah dia ni kecik tp kejam + laser hahaha.. aku mkn la smbil borak.. dia bg aku pinjam bantal nikah alas duduk masa akad.. pastu aksesori rantai la..crown la.. pastu selendang.. dia ni mmg baik tau.. org mcm dia sure brg seme brnded n mahal kn tp x penah kedekut skit pon.. wpon mulut power tp ati baik.. aku mmg dh ngam ngan seme family dia.. sbb masa study dlu slalu tdo umah dia.. tp segan gak sbb cara idup dorg kdg2 x sama ngan kita yg org bese2 ni hehehe tp kita la trasa sndiri dorg ok.. siapalah aku ini... ekekke

lepas mkn dia leh lak promote tdung ala2 munawarah cantik sey... aku dh la tgh gile ngan tdung tu n carik2 gak tp kat lua seme mahal.. aku borong..pastu dia adiahkn mak aku 1 sbb dia baik gak ngan mak aku.. kn aku kata dia ni baik ati :) lepas jumpe alia dlm kol 9.30pm aku gerak g area nz lak jumpe intan n naza dorg ni kwn aku n classmate aku masa kat kolej bln 12 ni kawen.. dorg ni nak bli product aku.. alhamdlh..aku ase bersyukur sgt sbb lagi nak kawen ni permintaan tgi..smlm pon aku g kelana jaya jumpe kwn lama skali la bg kad jemputan.. dia nak try soya.. skali ngan kakak ipar n mak dia seme nak try melilea.. dorg de yg nak kurus n de penyakit... ayah dia gout tu dia nak mkn.. aku pon cerita la ala2 penceramah hehehe.. aku lepak ngan intan n naza smp kol 10 lbh.. lama la cerita mcm2 lama gak x jumep dorg ni...

pastu aku jumpe lak juwe.. kwn SR lama gak x jumpe dia.. ramai btol aku jumpe kira skali jln la alang2 dh smp ampg n wgsa maju kn nak bg kad jemputan skali.. pastu jumpe juwe yg lama gak x jumpe.. dia ni dh declare aku as adik dia.. kdg2 dia ni ok tp bese la org kn.. bg aku..aku kwn je ngan sesape..sbb aku set tiap org de lbh n kurg.. bila kita x kenal org maka kita x cinta...bukn bercinta ek ekekek nak kawen dh ni.. kita x kenal maka kita x paham..bila kita dh kenal org tu btol2 kita leh baca dia n ikut rentak dia :) sbb tu agaknye rahsia aku rmaai sgt kwn2 hehhe alhamdlh ske.. tp aku pon kdg2 ntah ape2 gak.. ntah kwn2 aku pon slalu kutuk aku ntah ape2 hahahha...sya insan biasa gak wahai kengkwn ekekeke.. jumpe juwe kat parking tmpt aku n naza lepak gak.. jap je crita2 byk juwe nak cite tp dh lewat.. sempat la cite2 kehidupan dia.. dia ni mmg sgt ske bercerita...

lepas juwe aku jumpe usamah lak kwn skolah teknik.. dia ni weng2 tp bai sbenanye.. kat skolah teknik dlu dia sgt la nakal 1 skolah kenal dia.. aku rapat ngan dia lepas skolah..masa mak dia meninggal aku g ziarah.. pastu kenal la masa tu nenek dia.. tgk.. aku ni bukn setakat mak kwn2 je.. nenek kengkwn pon aku leh ngam hahaha.. tp nenek dia mmg sempoi aku ske.. laama aku x jumpe dh..tetiba rindu lak heheh tua dh nenek usamah ni.. aku lama x jumpe dia dh.. dia ni dh kawen.. tp bg aku kn ape2 pon kwn2 aku seme ade kelebihan masing..aku syg kwn2 aku seme heheh kdg2 org tanye sape kwn baik? aku ase kwn baik aku terlalu ramai.. :) usamah cl aku tgu kat shell dkt nz tu masa tu dh kol 11 lbh.. dia jahat gile x ubah soh aku blikn fresh oren kat kedai mamak aku lepak ngan intan naza.. pastu aku pon jumpe juwe kat parking dpn kedai tu je..so aku bli la.. ske je nak buli x abis hahaha.. dia tgu aku dlm 20 minit kat shell atas tu sbb aku denga juwe cerita..smp dia bg msg "penantian tu satu penyiksaan lalalalal...." hahaha pastu aku reply "saba tu separuh drpn iman" pastu dia reply " iman dh semakin menipis ni" haha lawak gile mamat ni.." pastu aku mintak diri ngan juwe aku jumpe la usamah lak pas kad.. bini dia ni xde sbb blaja lagi kat uitm so dia lepak wgsa mju sesorg..

aku smp je shell dia amik fresh oren tu pastu berpaling mcm merajuk n nak bla hahaha dia ni mmg manja ngada2 dr dlu hahaha tp dia ni baik wpon nakal nak mampos masa skolah dlu.. aku ase org yg nakal mas askolah dlu dh beso nanti dia baik..pastu org yg sgt baik masa skolah jgn pk dia baik sgt..hahaha sbb dh beso mcm2 dia leh jd sbb aku dh tgk kawn2 aku mcm tu termasuk aku hahahha.. ok smbg cite.. pastu dia plg nak blk masuk kete aku ckp "xpe la usamah..kalo k x nak kwn aku dh blk la.. sapalah aku yg dh nak kawen ni..." hahaha aku buat suara sedey btol2 ni hahah klaka gile kat petrol pump leh wat drama pastu dia pusing.. senyum gedik2 hahahaha bongok je usamah ni.. nama pon usamah mmg prangai mcm ni geli2 kot hahaha.. pastu borak2 jap bg kad dia kata jaga diri bebaik.. dh kawen nanti jgn nakal2 hahah siot je masa aku de prob ngan tung aku ade gak luah kt dia tp dia ni jrg serius sbb tu aku kdg2 malas nak layan hahah tp skali dia ckp kompem touching abes beb hehehe.. tu kelebihan dia.. pastu dia slalu ingtkn aku smyg kena buat nanti Tuhan marah.. tu la dia ni nakal n weng2 tp lebih kat ctu... :) dlm kol 12 aku gerak blk jap je jumpe usamah... dia laki org beb hahaha

dlm perjalanan blk s.alam usama bg msg.. mmg aku ase terharu n dlm la maksud kata2 dia.. "everything gonna be fine. yg penting u can accept him back. juz forget all da past. person who can judge him is only u, not other people. u knw him well than da rest, just b positive k. For me guy who can admit his mistakes and try to work it out is trully sincere men. We dont knw what will future head us. senyum satu..." aku terharu ar ngan usamah ni.. dlm gelak2 tu dia leh nasihatkn aku..dia ni kdg2 aku x ske sbb kdg ske memainkn aku.. sbb masa aku sms nak mintak alamat nak pos kad kawen..dia x nk bg sbb dia leh ckp ko nak kawen ke? x yah ar.. kawen x best.. siot kn sbb tu aku x dpt alamat dia n dia nak jumpe gak aku soh bg by hand hehehe.. ayat dia mmg tersemat ar kat aku.. mendlm tu... masa bg kad tu usamah de tanye.. "ko ngan org yg sama ke?" pastu dia tenung je aku.. tu aku bg ayat "aku x leh nk ckp pe.. jdoh.." pastu dia senyum je.. tu yg agaknye dlm perjlanan dia blk umah tu dia terpk n bg aku sms tu.. n pd masa yg sama dia sejukkn ati aku.. :)

aku smp umah kol 12 lbh sbb jln x jem tgh mlm buta kn manede org.. aku je.. aku pon pecut gak drive hehehe.. so dlm mgu ni mmg tiap mlm aku akan de keje kena buat.. kalo x biz, carik br2 x ckup lagi untk kenduri..

pastu dlm bebarapa arin iseme ckp bebaik darah tgh manis ni... ape la manis2 darah ni.. aku dh minum organic setahun tau xde manis2 dh hahaha lain tau.. nak kawen i seme senyum je pndg kata muka berseri2 hahaha pasan2 org la kata.. aku x kata ape2 hahahha.. pastu aku blk lewat mak aku kata g mane lewat sgt blk ni.. pdhal sblm ni xde heran pon aku blk kol bape.. x blk ke? hahaha tu la penangan "darah manis" kot tung aku lak cl bape kali dr kilang.. dia keje mlm... riso kot.. hahahha wah3 best gak jd darah manis ni rupanye ase mcm seme org amik berat hahaha.. ntah ape2 :p

ok doakn seme jln lancar ye..jgn lupa dtg kenduri saya ye.. :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...