Thursday, October 9, 2008

Tempah Bilik Nikah

Tadi dlm kol 10 pagi aku cl kadi ustaz Khairudin untuk booking nikah dkt Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, Shah Alam.. Saje la nak nikah kat ctu sambil leh la sedara2 aku dr sgpore,muar n melaka dtg sambil tgk aku akad nikah leh tgk masjid.. kan popular masjid tu hehehe.. leceh skit la kalo nak nikah kad ctu sbb aku tuka mukim kn.. tp Alhamdulillah seme dh settle :)

Memula cl je ustaz tu pastu dia soh g kat opis masjid utk booking.. pastu staff masjid tu lak frenly lagi sempoi la keje.. hehehe ke aku ni mmg sng ngan ngan sesape pon bak kate seseorg tu.. hahahaha.. ayat perli tu.. yela kita kena peramah n mesra utk dkt ngan org... strategy mau baik.. hehehhe.. sbb tu aku ase g memane pon ade je kwn.. tp btol la.. kwn tu amat penting, xde kwn sunyi sepi beb huhuu...

So lepas deal seme2.. Aku nikah Insyallah 14 Nov 2008 hari Jumaat jam 5.00 ptg lepas asar.. sib bek aku x lmbt kalo x mlm kot nikah... ustaz tu kata kol 3 dia de nikah gak.. pastu kol 6 ptg lak kat bukit jelutong so lepas asar smyg kat masjid trus nikah... :) td g booking tmpt bilik nikahnye.. lawa aku ske hehehe ni haa...

Lepas tgk n deal ngan pihak masjid so selesai la.. bab urusan kadi n tmpt dh settle.. Alahmdulillah.. pastu lunch aku g Plaza Alam sentral lak carik bunga nak tepek kat hantaran.. both side aku buatkn.. sbb sian dorg dr trgnu nak bwk susahkn.. eh silap bukn aku buat sorg2 tp bestfren aku Suhaida yg akan tlg.. wpon dia prgnt 4 bln mabuk2 dia sedaya upaya tlg aku.. dia la kwn aku dr skolah rendah smp dah kawen.. syg kat dia..

Rupanya susah la nak carik bunga kn.. aku dh la pose arini ase nak pengsan dia lagi la.. br blk checkup n x mkn... sanggup teman aku n bersungguh mix n matchkn bunga tu.. :) wpon mulut dia org kata lazer tp ati dia sgt baik n x berkira.. org x kenal dia btol2 mmg kata dia x best n jahat mulut hehehe.. tp bg aku dia de lebih n kurgnye... tiap org de lbih n kurgkn.. aku lama sgt dh kenal dia so xde hal.. dia lazer, aku fire dia blk hahahhaa..

Doakan seme berjalan lancar ek.. lembek trus aku arini lepas cari bunga ekekeke.. mlm ni nak de program lak ngan bisnes partner kat puchong.. praktis menari utk open house melilea migu dpn hahaha.. tp lepas buka insyalh segar kot nak joget2 lagi segar hahaha.. aku janji ngan doktor jumpe kat masjid puchong kol 6.30 jap g buka pose sesame pastu trus g praktis :) doktor yg plg best aku jumpe.. memula aku riso je dia doktor kn slalu mcm x best ni doktor yg best,sempoi n cun.. pastu dia la byk bg dorongan kat aku utk trus maju dlm bisnes.. caiyok2 doktor ekekeke.. tunang aku pon dh ngam ngan doktor ni.. sbb doktor ni n laki dia best leader.. kata dia.. keje jgn stress.. mau hepi.. tp sungguh2 :) keje mau lebih.. sbb nak kawen pakai duit byk :p ok la jap gnak blk dh.. nanti cite lagi.. pening pk kalo hal kawen ni hehehe selagi x selesai gini la gamaknye..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...