Thursday, April 30, 2009

Check up kat klinik kerajaan

Hari ini mcm bese pepagi dh siap2 g keje, cuma yg lain skit, arini plan nak g bukak buku merah kat klinik kerajaan, lepas pk2 blk, buat je la... takut ape2 kn... memula mmg sgt la malas.. tp utk 1st time ni ramai gak nasihat buat je la.. at least skali check up pon x pe. So hubby lak cuti arini, ajak la dia skali teman, g opis punch card pastu trus g klinik kt seksyen 7. Semalam dh siap2 isi form mintak kua tp ptg bos e-mail kata de discussion la plak.. tp x tau pe topik, pepagi smp je aku trus nak ngadap bos mintak premission tp dia lak xde, pk nye pk, msg je la.. ckp g klinik seme2 n mintak excuse.. tp de ujg msg tu siap kata, if bos soh gak g discussion tu aku cancel la g klink tp dlm pd masa tu dh smp klinik... muahahaha ayat manis... tgu reply xde so proceed je la register kat klinik, umat dh ramai la dlm kol 8 pagi tu.. bese la gov kn.. wahhh...!! rupanye ade kaunter ibu dan anak... yela agak jakun sbb x penah g cek kat klinik kerajaan kn... sblm ni g panel je hihihi... suasana agak meriah sbb ramai gak anak2 kecik pastu kompem la ramai ibu2 ngandung... hihihi..
bila nak besa mcm ni ek perot ekekeke..

Aku g kaunter kata nak buat buku merah 1st time, nurse tu tanye tgl katne... aku lak bendol g ckp la kat bkt. subang.. skali nurse tu sound "kalo kat bkt. subang kena g klinik kg melayu subg" adeh... dh dtg cni nak g sana la plak.. malas lak aku pk.. pastu aku penah tanye member, dia kata sana byk indon.. so dlm pale aku dh pk mcm ane nak puisng ckp.. so aku jwb la "tp saya keje kat cni, ape2 sng kat cni je la" nurse lak jwb " x bleh, ape2 kena g sana gak, kat cni utk org yg tgl area cni jek.." ekleh.. kerek lak... hahahha aku ni jenis ske nak menang gak... ade la mata2 yg dh pandang la gelagat aku kn.. ramai la masa tu.. hubby dh senyum2... x pe2 dia paham wife dia ni ape2 mesti nak menang muahahah so dia bia kan.. aku x puas ati jwb lagi "saya skrg kerap tgl d umah mak saya kat seksyen 18, n jrg d rumah bkt subang, lgpon saya baru kawen.. so byk abis masa kat shah alam ni" pastu dia balas lagi "x boleh..." ek leh... "alamat ic saya seksyen 18, x kan x boleh consider..?" aku balas lak.. pastu aku pk bln dpn nak pindah kuarters tp kat bkt jelutong.. kompem dia x nak trima gak... so aku pk tetiba ckp mcm ni je la.. "ok mcm ni, bln dpn saya nak pindah ke seksyen 18" muahahhahaha akhirnya nurse tu mengalah muahahhah geram aku... kalo pk logik pon, mane la tau aku bersalin kat shah alam ni kn... bkn deliver kat seksyen 7 ni pon.. mesti x pon kat sg. buloh.. kalo dia bg alasan bidan nak lawat bb ke.. sbb dia nak area2 ctu ke x logik la kn.. lgpon kalo dlm pantang kompem aku kat seksyen 18 gak umah mak.. pastu dia soh aku tgl ic.. hubby lak dh sengih2 hahaha ampeh jek.. paham la tu perangai aku ;p

aku dh tgu dlm 45 minit x pgl2 gak.. aku dh nak abis bca mjlh ni.. (mmg dh stanby bhn bacaan tau lamenye tgu) org dh ramai.. skali nama aku kena pgl, upenye dia bg appoinment jek.. soh dtg 22 mei la plak.. sbb bln 2 awl2 dh penuh... pulak... aku pon tanye la mcm2.. sib bek bukn nurse yg kerek tu layan aku ekekeke.. so aku n hubby pon blk.. lega la gak.. sbb ase malas nak tgu.. pastu dh lapa.. so hubby hanta la aku blk sblm tu g mkn.. so, aku nye next check up d teruskn lagi la kat panel bese pada 11 mei ni.. leceh je kan gov ni hihii.. tp org kata detail dorg cek de baiknye..

maka, tgu la 22 mei lak ek kita tgk mcm ane lak prosedur jpe doc kat cni.. haaa.. lg cite best.. org kat dlm ni dh leh rasa gerakan dia.. ekekek.. comel je ase.. ni sndiri la prasan :p dh 2 ari mcm kerap gak mcm org jentik2 kat dlm prot ni hihihi.. best3 pastu my hubby mcm x puas ati.. dia tanye ,mane??? pastu siap tgu je n tgk prot ni ha... pastu x tau la btol ke tak.. de skali tu tgh la tgk tv, hubby dok tgk my prot ni.. tetiba dia ngan excited ckp " eh! de gerak2 laaa!" iyeke x tau la hihihi.. excited btol dia.. ;p mmg dia slalu over acting ngan baby dlm ni.. x saba la tu..

2 comments:

koklie's said...

beb biasa la adat klinik kerajaan...i pun mule2 dulu mmg hangin jgk cos da amek cuti pastu rupenye dtg aritu amek tarikh nk bukak buku je pastu appointmet kul 7.30 pg settle pkl 1.30 ptg hadoi rase nk terberanak my husband bley katam bace novel hardy boys hehehee....sabar je la tapi ade baiknye cos die monitor sume so sebulan 2 kali checkup hehehe tapi for 1st pregnancy better kt wat je cos mane la tau kalu ade masalah senang nk refer ke hospital kan...m

roshda said...

tu la.. saba je la kn.. pk dlm pale ni, ape saja utk si comel yg bakal lahir ni kn.. mmg pon, my fren seme kata mcm tu.. anak 1st stanby jek kad merah gov tu takut ape2.. wpon plan nak deliver kat private.. tp yg seme org komen x best nye.. kat gov ni air gula nye sgt2 x sedap ekekek.. ermmm.. redah je la kn.. blm lagi bab2 kena cucuk2 lagi..ape saja utk si comel :) bkn sng nak jd ibu kn... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...