Saturday, May 15, 2010

Tag for myself

Assalammualaikum..
Saya telah di tag oleh Ida n Ctut
rasanye sblm ni penh ke taq gak.. lama dh masa pas bersalin dlu peh tu terkubur.. korg, halalkan la taq tu eh.. kang ase terhutang lak :D ok2 kali ni buat la.. mcm best lak hehehe

ni hanya sbg corak memeriahkn entry ni jek

1. Apakah benda yang paling penting dalam hidup kamu?
Kelurga saya yg de Iman..Abah iman.. dan keluarga saya yg ade Emak..ayah..adik2 saya dan keluarga rapat saya..kwn rapat.. ramai nye?? saya mmg rapat ngan seme org.. yeke?? pasan2 hehe tp seyes saya x leh idup jika xde org d sekeliling saya..

2. Apakah benda terakhir yang kamu beli dengan wang sendiri?
Ermmm.. beli pe ehh?? haaa sudip nasik yg kayu.. sewing kit sbb kt umh payah kalo butang cabut.. ngan buku

3. Dimanakah tempat impian perkahwinan kamu?
xde la.. mmg dh set kt umah omak den jek.. tu pon de rakan baik saya kata dh mcm sure heboh!! ceessss!! janji selamat nikah n kawen dh n dpt jpe kwn2 dan kumpol family ok dh.. nak berangan lebih2 den org bese2 jek hehehe

4. Berapa lama anda rasa hubungan kamu berkekalan?
Mohon pada yg Esa sehingga akhir nyawa.. Amin..

5. Adakah anda di lamun cinta?
skrg ke?? ermm.. a ah kdg2 ase di lamun.. kdg2 rasa mengelamun sesorg hahahha.. ala bese la dh kawen masing2 bz ade la pasang surut tp alhamdulilah.. tp nak rasa mcm masa berchenta awl2 dlu xde la.. cuma 'kadang-kadang' (nada p.ramlee dlm nujum pak belalang) tp dia la sorg jek cinta saya.. ecehhh

6. Dimanakah restoran terakhir kamu makan malam?
KFC masa mother's day ritu hubby blanje.. jd la.. mkn yg black pepper tu.. layan gak.. tq abah iman

7. Namakan buku terakhir yang kamu beli?
Menyusu Permata Hati.. bli kat kompleks pkns shah alam masa tgh jln2 x sengaja.. mmg sgt ske baca pasal penglaman ibu2 susu kan anak2 mereka n blaja dan belajar lagi pasal penyusuan susu ibu.. bak kata situt ko ni leh jd kaunselor.. cet.. lom la cetek lagi ilmu ni.. :p

8. Apakah nama penuh kamu?
Roshda binti Alias
sgt susah ati bila org tanye nak pgl ape?? roshda je la.. dh pendek dh tu hehehe ok2 pgl da or rosh la.. jgn pgl ors.. sbb i x se ayu bunga ros

9. Kamu lebih senang dengan mak atau ayah?
Omak den

10. Namakan seseorang yang kamu ingin jumpa untuk pertama kalinya dalam hidup anda?
sape eh.. xde la.. nak sgt2 eh.. ermm eh xde la.. kang pk punya pk.. dh x jd keinginan dah kira desakan lak nak pk nak jpe sape hahahha

11. Christina atau Britney?
dedua x bape nak minat

12. Adakah kamu mencuci pakaian anda sendiri?
hanya basuh bju kurung jek sndiri.. lelain en. mesin yg basuh huahuahua

13. Tempat yang paling seronok kamu mahu pegi?
nak g tepi pantai ngan family kecik saya.. rehat2 mandi manda ngan iman n abah iman .. tp kn saya selalu mcm nak gak bwk mak ayah n adik2 saya huahuahua mcm x best kalo g 3 ketul jek :p

ber impikan juga mau ke Makkah slalu sgt tgk gambo2 org kat Makkah lagi2 pas makl ang blk dari sana.. bwk family seme ke.. x tau la bila rezki.. doa2kn la ye..

14. Pelukan atau ciuman?
Pelukan

16. 8 perkara yang amat saya gilai:
1. Main guling ngan iman
2. Jalan-jalan
3. Layan Tenet
4. Baca buku / internet pasal susu ibu
5. bli brg2 umah kalo de duit la
6. Makan
7. Masak kalo de bahan
8. berkawan-kawan

17. 8 perkataan yang sering di ucapkan
1. Iman....
2. Sayang..
3. Ibu
4. Lailaha ill Allah..
5. heyyy...
6. Abah
7. Atok
8. tolong

18. 8 buah buku yang paling terbaru dibaca.
1. Menyusu Permata Hati
2. Panduan Penyusuan Susu Ibu bagi Ibu Bekerjaya
3. Buku Lamaze Iman.. tlg bacakan pehtu akhirnya iman makan buku tu
4. Majalah Pa&Ma
pehtu xde dh kot.. x sompek ar...

20. 8 perkara yang saya pelajari tahun lalu
1. Melahirkan seorg insan
2. Menjadi seorg ibu
3. Menjadi seorg isteri
4. Macamane nak redakan diri sndiri bila tensen penat ngan keje umh n anak
5. Macamane nak jd sabo
6. Mcamane nak bwk kete sambil pgg anak yg x leh dok diam
7. Mcmane nak jd seorg ibu yg berjaya susukan anak secara ekslusif
8. Mcmane nak msak menu lauk2 baru

ok dh eh.. naktag
1. Angah
2. Ucu
3. Ariba
4. Mama Qiestina
5. Koklie's
7. Mummy Adzryl
8. Echah
9. Seme Followers saya.. tq byk2 atas sokongan kalian..
10. Silent reader.. pastu bgtau kat saya eh nak bca jwapan u all..

x tau la de ke tak org ske bca blog yg ntah ape2 ni.. :D

1 comment:

AngahSayang2314 said...

ikk kena tag baik lah nanti angah buat yer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...