Saturday, January 9, 2010

Perlukan bantuan....

hari selasa dpn (12 Jan 2010) aku n big boss akan ke Melaka kt A Famosa de seminar.. sehari.. slalu masa bujang, time seminar n kursus jejauh la plg aku ske sbb dpt jln2.. lagi2 la kalo kena stay.. ske sgt dpt jln free..

tapi..........

skrg dh berbeza.. sbb dh de iman.. dh de abah iman.. n dh jd tukang pembekal susu iman.. mcm ane nih.. penin2.. seminar tu sehari n mmg x kn bermlm kat melaka.. so kurg masalah..

tapi.........

mcm ane nak pam nanti? maybe bertolak dlm pkul 7 pagi sbb stat acara dlm kol 9.30 pagi.. so slalunye ibu iman ni akan pam dlm kol 9 pagi.. 2 ptg.. ngan 5 ptg.. so mcm ane ni??

ermmm.. akan try curik masa masa tea break dlm kol 10 pagi.. xpe la x dpt minum pon.. x pon tapau la n lari jap cari surau.. lunch lak.. mkn cepat2 n pam.. tp nak pam sebelum blk mesti x sempat kn.. adehh mcm ane ni.. nak kena cite kt big boss ni my prob maybe dia leh paham.. lgpon dia pon pompuan.. (amat berharap dia memahami) insylh leh settle kot masalah part ni..

tapi......

nak simpan kat ne?? mmg ade cooler bg tp leh tahan ke ni lbh kurg 10 jam... ice pack avent ni 2 ketul je.. ke kena stanby lagi 1 bli kat sarakids yg leh tahan smp 14 jam tu.. x kn nak tumpang freezer hotel tu lak.. leceh la.. asenye kena bli la ice pack 1 or 2 lagi utk backup..

ermmm.. dh selesaikan ke masalah ni???

apepon ibu iman kena berusaha n berkorban masa n mkn.. yela mkn kt hotel kt sodap2 huhuhu.. kena cargas n pantas.. :D xpe2.. apa sahaja utk mu sayang...

* td masa g wedding opismate kt bankuet mbsa.. my big boss pggkan iman kebetulan terserempak kat bankuet... n ibu iman ni mkn la.. pastu my boss ckp "features anak u ni mcm mat saleh.. kulit dia pink n gebu.. padat... sedapnye bdn dia... besa.. kulit dia.. ske saya tgk.... " pastu ibu iman pon menyelit "maybe sbb masa prgnt x penah miss minum melilea greenfield organic n soya organic kot.. tenpias la ni hehehe" (ngan nada sedikit bangga)
pastu siap tambah " puan, iman full bfeed" bos lak kata " ooohhh!! patut la.. mesti sihat n jrg sakit.. tgk la bdn dia sejat n melepak pinky.." aku lak.. sengih2 kambing sambil makan nasik yg sodap tu.. iman lak mcm tau2 je kena puji spjg bos aku pgg dia senyap jek.. n leh gelak.. main ngan anak bos.. :p (tp sbenanye x brani komen pe2 kalo org puji iman sbb kang org kata prasan la plak kn huhuhu yela kang org dok ckp ingt anak dia sorg je ke comel ngeh..ngeh..ngeh.. baby seme comel la.. sbb Allah nak suruh seme org syg dorg n jaga ngan penuh kasih syg.. kalo x kang bb seme terbia sbb seme org stress n x saba nak jaga.. :p)

p/s - sesape yg penah alami mcm diri ini g kursus n mcm ane handle sesi mengepam n menyimpan share ye.. riso gak ni..


2 comments:

Anonymous said...

aku penah jadi mcm ni.. aku pam 2 kali jek... minum teh pam.. lunch kan pjg sket.. pam...

lagi sekali masa ondewe dlm kete pam..tp ni kalo x drive sendirik la... bawa la nursing cover... n kalo ada member bleh sambil2 kan...

nak simpan tu.. ko beli la yg ice yg tahan 14 jam tu...

tp.. sesekali.. aku penah bawa ja pam dan buang.. sebab stok susu pun byk2... sebab setakat sehari je kan.. pendapat aku ja la.. ;) teruskan tau.. chaiyok2

teh...

Anonymous said...

Semalam saya mimpi Iman dengan Taqwa berebut toys, pastu mummy Iman dan mummy Taqwa pun ikut masuk campur kes anak2 berebut toys.. abislah...ntah macam mana Iman boleh masuk dalam mimpi ni... hihi... sungguh comeyl.. Selamat berseminar! dan selamat mengepam.. hihi

Mummy Taqwa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...