Monday, November 17, 2008

selepas bergelar isteri..

Alhamdulillah aku dh selamat menjadi isteri yg sah kpd Md. Zukifli Manaf pada 14 November 2008 (Jumaat) perasaan x leh nak gambarkan la mcm ane rasanye hehehe.. gembira n sedey... gembira sbb akhirnya kami dpt bersatu secara sah n bagaikn mimpi je.. sedey bila pk lepas ni dh jauh skit dr ayah n keluarga.. yela pasni syurga d bwh tapak kaki suami.. huhuhu sebak gile lepas aku denga hubby au lafaz akad.. huhuhuhu perasaan tu sendiri dtg x leh nak ckp la.. menitik terus air mata masa tu sdey huhuhu...

Alhamdulillah gak kenduri aku berjln lancar.. wpon penat tp sgt hepi seme nye ok.. dpt jumpe kawn2 lama.. sedara2.. best la sgt2.. hehehe nanti aku tunjuk gambo.. kali ni aku nak cite mcm ane pertama kali aku masak utk suami teryg ku ekekekeke..

lepas je kenduri selesai.. aku tlg mak kemas2 n bersihkn pe yg patut.. hubby aku pon tlg.. rajin tau dia.. basuh periuk besa 2 bijik.. gile penat x leh nak ckp la.. sedara2 byk tlg.. jiran2 pons ama gak.. aku berteima kasih sgt kat dorg seme.. kalo x, x kn lancar n selamat majlis aku ni.. masak sndiri penat dr catering.. tp seronok n puas nye lain..

lepas je tlg kemas2 mane yg patut aku n hubby blk n tdo umah sewa kitrg kat bukit subang.. maknyenye mlm pertama kat umah sndiri la.. so syok la kan hahahhaa... xde la.. lk umah sndiri sbb kat umah kitrg adik ipar tgu, dia tgl sorg sbb esok pg kol 7 nak naik flight blk trgnu... family hubby aku seme dh blk dlu.. n dorg nak g jln2 byk tempat n singgah umah sedara2.. adik ipar aku ni de exam.. tu yg dia nak naik flight.. tdo umah baru sendiri xde katil best mcm kat umah mak ekeke.. tdo atas toto jek.. toto pon ok gak kn huhuhu...

pagi2 dlm kol 6 kitrg dh gerak g airpt hanta adik ipar aku.. lepas tu blk mandi n trus siap2 g umah mak tlg2 kemas ape yg patut brg2 kenduri.. lepas tu dlm tghari kitrg dh tlg pe yg patut n gerak g carik rak dapur utk letak pinggan magkuk lak.. sbb x kn seme nak susun atas lantai.. tragis la plak kn ekekeke.. siap bli seme2 2 rak.. blk trus kemas2 umah n hubby aku pasang rak.. pastu dh nak mlm ase lapa gile... adeh mcm ane ni?? aku pon tgk pe yg de kat dpur pastu tgk de adiah blnder,rice cooker n periuk kuali aku pon mulakan acara masak memasak.. umah kitrg mmg dh de peti ais.. aku bli sblm kawen.. so ade la lbh2 brg2 mentah mak mertua aku tglkn masa dorg stay ctu.. menu aku blasah je.. nasi putih + ayam g0reng + kobis goreng.. ok la tu kn syg.. lapa gile ni nak kua malas dh penat sgt ni huhuhu..

mmg flat la.. kira ni ari kedua aku bergelar isteri.. mmg x abis kemas la umah arini.. aku siap mop lantai 1 umah.. lekit2 yela anak2 buah aku main lari2 1 umah.. tau la dh ramai2kn.. pastu toilet umah aku lak besa.. sakan la dorg.. ni hubby aku la cite.. tp mmg lekit2 la..

smp mlm je aku dh flat.. esoknye.. kitrg kua lagi g carik brg2 lak n katil.. mak bg duit hasil dr org adiah masa kawen.. alhamdlh dpt la katil tp kitrg suruh hanta mgu dpn sbb lagi bape ari nak kenduri side hubby lak kat trgbu so umah nanti xde org... dh settle seharian ngan brg umah.. mlm tu aku masak nasi goreng cina lak.. agakl embik mane silap aku x tau hahah ops.. sory syg.. saya budak baru blaja ekekekke... hubby aku lak pasang rak kasut yg kitrg baru bli senget skit.. so.. fair n square la kn.. nasi greng lembik.. n rak kasut senget hahahha... lawyan...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...