Thursday, December 3, 2009

hasil stok EBM sebelum mula keje

Minggu dpn nak stat keje dh.. alaa sedeynye nak tglkn Iman Muhaimin...
ase lamanye x g keje.. mcm x tau dh nak wat keje muahahhaha.. katt opis lak dah renovate.. aritu aku singgah jap utk apply cuti tambahana lg 2 ari.. dh lawo dh ICT dptmt.. tmpt aku pon dh cun.. tp yg sgt2 aku sedey.. bos aku Pn. Norahieda dh kembali ke rahmatullah.. sgt2 terkejut.. dia la bos plg sempoi, sporting.. dia gak la yg mengajar n bwk aku jln2 mkn angin ke indon.. jebak kn aku dlm netball wakil mbsa.. mcm2 la.. byk kengan.. n dia la slalu back up aku kalo nak kena fire ngan bigbos.. seyes aku ilang mood nak keje.. mmg dia meninggal dlm keadaan yg x d jangka.. aku sempat menziarahi jenazahnye.. akux leh tahan air mata ni.. teanng je muka dia.. mcm tdo n smp sekrg aku x leh caya lagi yg dia dh xde.. sbb aku ngan geng2 unit r & n dan multimedia sgt2 hepi d bwh seliaan dia.. kami enjoy keje ngan dia sbg bos kami.. x kisah keje mcm ane.. "asalkn siap.. ko nak curik tulang ke ape ke.. janji due date keje settle" tu la motto arwah kat unit dia.. n slalu blanje besa kat kami.. ramai gak yg jeles.. sedey sgt2 kalo ingtkn.. moga roh nya d cucuri rahmat n d kalangan org2 yg beriman.. Al-Fatihah..

berbalik pd tajuk..

Alhamdulillah aku dh berjaya membuat stok EBM lebih kurg 200 lbh 0z x ingt la yg tepat sbb de yg ltk 4 oz n 3 oz tp dh ujg2 nipeti dh penuh aku masuk kn je dlm plastik tu skali 6-7oz.. padat dh peti.. x mo la campo lak kat tmpt simpan bahan mentah nak masak kn.. dh ujg2 ni mcm malas lak kdg2 nak bgn pump huhuhu.. yela skrg imanm alas nak bgn sgt menyusu mlm2 so aku ikutkn dlu slalu pump kol 12 mlm.. 3 pagi n 5 pagi.. tp skrg liat skit.. tp bila dh x tahan boobs ni mengenbang n bju lak smp bsah..pump la gak.. dh de spctra 3 pon malas ibu iman ni huhuhuh.. keje pon dh seng masa pakai avent manual dlu beriya la plak kn.. hehehehe.. x mo malas2 ibu iman ni kena disiplin.. :D


ni la hasil tenusu ku sblm masuk keje.. de lagi tp x tau nak sumbat mane.. ke tmpt yg besa ltk bahan mentah nak masak.. yg keik ni ltk ebm.. ponin den hehehe

Iman pon dh d ajar menyus dr btol.. alhamdulillah.. dlu dia liat skit.. pastu nanti insyallah adik aku y tgu spm akan jaga iman.. so utk memudahkn keje dia nak memanaskn susu.. aku dh bli warmer.. masa de jualan murah kat littlewhiz aku bli yg combo set ngan sterilizer skali.. rm 169, kalo x rege dia rm190 kalo x silap.. bli skali spectra 3 pastu ngan beg pack iman simple dimple.. hai.. sejak de iman ni.. borong brg iman sokmo.. :D abah ngan ibu xde dh.. baru tau kn bile dh de anak sndiri..

Alhamdulillah gak.. hasil perahan pump dh meningkat sejak de spctra 3 ni.. slalu dlu pakai avent manual dpt 5 oz je dedua belah plg power.. skrg ni 9 oz sekelip mata skali pump :D alhamdulilah rezki anak ibu..

ok smp cni dlu.. iman dh bunyik2 tu :D

4 comments:

CuppyCakeMommy said...

bagus2..byk rezeki susu iman ni..

Cikmin said...

alhamdulillah...murah rezeki iman...cikmin xde la buat EBM ni..sbb fulltime house wife..cuma kdg2 tu ada la manual pump..sbb bengkak...pastu faheem bgun bg dia minum susu yg dipam tu dulu...

roshda said...

mama mia ,
tu la alhamdulillah.. apepon i akan try supply fresh milk.. tu guna if de kursusu, puasa or i x sihat :D

cik min,
tu la cik min.. untungkn jd surirumah leh direct feeding.. a ah kalo bgkak tu riso btol n ase sakit riso bkn pe takut demam.. sb penah kena dlu smp gigil2 bdn..

ARIBA said...

wah...rezeki murah...alhamdulillah..bnyk betul susu...;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...